Val thorens park!!

Holken

Ny medlem
Val thorens park!!
Hej alla stollar!!
va å boka en vecka i val thorens 21 mars idag!! GÖTT GÖTT!!! sist jag va där så har jag för mig att parken inte va så bra men det va iof ett par år sen, nån som varit där nyss som vet lite mer om hur den e?

Val thorens park!!
den såg ut att kunna vara rätt så sjysst när jag var där förra året men den obefintliga snömängden satte tyvärr stopp för att kunna verifiera det påståendet...

men i hmm..courchevel tror jag det var..fanns det ett par rätt så sjyssta hopp och kickar, flög långt och länge från dem.. =)
det fanns även en halfpipe där..

Val thorens park!!
Det lär ha varit i Meribel. Jag var där i våras och då var där x antal riktigt feta Big-jumps. Då var det dessutom gott om snömängd, och parken låg över ett rätt hyfsat stort område så det fanns gott med snö och hopp åt alla som ville jibba lite. ValtT är stabilt!

Val thorens park!!
vad är det "normala" snödjupet i val thorens igentligen...vad sk det ligga på ungefär för att det ska vara bra....

Val thorens park!!
jag var där v 2 förra året och det hade inte snöat ngt v 1 och inte (f-n) gjorde det det under tiden vi var där heller, tror snömängden sades ligga på 70 cm, ngn offpist var det inte att tala om och pisterna var inte trevliga, i slutet av veckan var många av dem lika bruna som vita.

synd..för området verkar ha en hel del sjysst offpist att erbjuda bara det finns snö vilket det lär finnas i år eftersom valT ser ut att få en av de bästa säsongerna på 10 år (enligt de lokala pistörerna)

enligt snow-forecast.com

Val Thorens
Lower Slopes: 65 cm
Upper Slopes: 180 cm

Tillbaka
Topp