Val Thorens säsongen 06/07!

stohl

Ny medlem
Tja!
Jag o en polare tänka åka ner o säsonga i Val Thorens kommande säsong!
Tänkte bara kolla läget på om det är nåra andra här inne som ska dit?

Japp, har inte kommit så långt i planerna än men det är på gång, har ni kollat på boende och sånt redan? Ska ni jobba eller bara flyta? Vilken period?

Tänkte börja kolla upp boende o sånt nu. min syrra har varit skibum där i två säsonger så hon har lite kontakter man kan anv'nda till jhobb o sånt.
Vi tänkta la jobba så att det precis går runt, inte tjäna storkovan direkt! =) Själva då?
Tänkte dra ner i mitten av november när de öppnar o i princip vara kvar hela säsongen, så det blir en jäkla massa skidåkning. När tänkte ni vara där då?

hej. jo jag har med funderingar på att dra dit, inget bestämt än. men hittar ni bra boende och så så hojta till vettja :)

tjena! hade också tänkt ngn fransk "by" typ.. kan hyfsad franska så hoppas på att det är en FÖRDEL där nere asså.. Men planerna har väl inte kommit så långt.. tänkte åka ner ensam tjej. men kanske inte förrän i dec.. om jag inte blir anställd som skidreseledare på ngt bolag.. men har ej bestämt mig än.. vill ju kunna softa lite mer och åka grymt mkt skidor. har ni bestämt ngt mer? skriv gärna i min gästbok. see ya

Jag och troligen 2 polare tänkte dra oss ner nu när säsongen börjar, detta blir för två av oss första gången och för den tredje 3:e gången. Ville höra om någon har nåt tips till både boende och jobb, så man inte åker ner helt tomhänt. Kanske någon som har nån lägenhet de vill dela?

Tack på förhand

MVH Peter

Hej!

Jag är grymt intresserad av att åka ner till Val Thorens kommande säsong... Hur ser era planer ut? Jag är än så länge ensam i mina planer och snackar gärna ihop mig lite med någon som skall dit...

/ Johanna

Senast ändrad:
Ser väl ut som vi försöker fixa jobb och lägenhet innan vi åker ner annars är det bara och åka ner där på chansning, kan ju inte vara helt omöjligt och skaffa sig ett jobb om man kommer tidigt på säsongen=)

HUr har du själv tänkt?`

/Peter

Lägenhet känner jag att man borde ha innan man åker ner i alla fall,
men frågan är hur man hittar en lägenhet. Har du hittat nått än?

/ Johanna

Det enda jag hittat i lägenhetsväg är om man fixar det med alpservice, men vill först kolla upp om man hade kunnat fixa lägenhet själv, jag är runt o letar överallt på nätet. Lägenhet är nog det som vi har som högst prio, jobb ska man väl kunna ragga till sig något=)

Vet någon var man kan söka efter lägenhet i Val Thorens?

MVH
Peter

hej!
jeg var på sæson i Val Thorens for 2 år siden og boede sammen med nogle svenskere - det var grymt :)
jeg rejste alene med fik nogle kompisar gennem alpservice. de hjalp os også med at finde et job og jeg kom til at stå i en skidaffär og sälja klär...
terrænet dit er helt suverænt og super til både freeride og freestyle, så der er masser at göre!!!
jeg tænker at äke med alpservice igen, men denne gangen til Fernie. Kolla ind på hemsidan - den er også på svensk nu... http://alpservice.com/swedish0607.asp

Lycke till alle och bra säsong!!!!

Jeg har tenkt meg til Val Thorens den kommende sesongen. Tenker på å bestille gjennom alpservice, men hvis noen har en plass til overs er det bare å ta kontakt!

Ja, jag och en tjej som jag kommit i kontakt med via resfebers forum håller på att planerar för fullt. Vi kommer nog att åka via alpservice. Längtar något enormt och vid varje minut som känns tung på jobbet får man försöka se alptopparna framför sig ;)

Skojja att det spritter i benen, dels när man tänker på d, o sen alla skidfilmer ja sett på senaste tiden har verkligen fått upp suget. Blir nog alpservice här med. Kommer bli en underbar säsong=)

Om! Det kommer bli kalas... att spänna på sig skidorna o ta första åket o sen få ölen på after skin... De kommer vara värt varenda minut jag slitit på jobbet... Kommer ni att jobba nått där nere, eller ska ni bara glida?

Det kommer nog bli en del jobb då jag inte hunnit spara ihopa tillräckligt med pengar för att bara slappa. Men nog ska man ha tid för åkning med. Ja både åken och sedan after-skin, vilka månader att se frameot

hey, det känns som att det är många som ska ner till val thor 06 07 kul! jag med!!, hur pass svårt är det med att få jobb där ? Hur stor penga rulle ska ni ta med?

mvh!

Jag kan tänka mig att det är dyrare att åka med alpservice, det låter ju ganska logiskt... men än så länge har vi inget bättre alternativ då vi inte vet hur vi ska få tag på ett billigt boende... Självklart vore det tacksamt om man kunde få lite tips om det!

Jag har sökt andra alternativ men lyckan har inte varit god där, det är därför alpservice är det enda alternativet. Som det ser ut nu så är vi 3-5 pers, som åker ner. Vet någon hur man får tag på boende förutom med alpservice?

MVH

Ett allmänt tips för alla orter är att ta kontakt med turistbyrån. dom brukar ha en lista med sässongsboenden. Sen är det bara att ringa runt. Så löste vi det i St. Anton förra året på plats i mitten av januari, fick boende efter 1 dags letande.

dit borde du verkligen åka ja har varit där å deras park e griim

Vi är 5 el 6 grabbar som sticker ner i början av december. Har kikat på ett boende på alpservice, 19.300 :- per person hela säsongen, hyffsat humant. Tänker inte bestämma oss än med tanke på att det kanske finns billigare boenden, men det är på G!

Rock on!

Nu är det bestämt.. vi är på väg ner... inte hela säsongen men januari till mars blir kanon för vårt första äventyr =) vi ses den 13 januari!?

Vi har bokat med alpservice nu!
3 december till nån gång i april så klart som fan vi ses den 13 januari, jag är den som susar förbi i pisten!

Ska man bo nånstans i LTV och ffa vill ha bra skid/-brädåkning, bör man bo i Meribel och inte VT. Då får man nära till både VT, Courchevel och framförallt Meribel, där den bästa piståkningen finns (som tyvärr blir uppkörd redan till lunch). Cime de caron i VT är dock en höjdare offpiste-mässigt. Tango är väl ok ibland, men utelivet i Val Thorens lämnar mkt att önska (åtm i april förra året), bra dock om man bara vill se massa skandinaver. Sen får ni för allt i världen inte missa för det facila priset på 24€ 600+-gramsburgaren på John´s :)

har vart där 2 ggr... och vet att ja kommer trivas lika bra i vinter som ja gjort de andra gångerna ja vart där.. smaken är som baken, men off pisten i cime de caron e fin, helt klart!

Jo-S:
Det är ingen som säger emot, allra minst jag som är helnöjd med VT (speciellt för dess storlek och varierande skidåkning) och jag kan mkt väl tänka mig återkomma dit både en och två och fem gånger. Hoppas ni får en bra säsong därnere! (Men repetera lite franska innan, fransoserna är skrämmande dåliga på engelska.)

haha jo de har ja märkt... men dom får ta min engelska, annars får dom ta min spanska :P kan inte ett ord franska så får väl spela på charmen ;)

Var nere förra året på sportlovet, jävlar vilket ös det var! utelivet var ju klockrent! Tror helt klart att säsongen kommer bli underbar! NINJA!

Ja, nu gäller det bara att tjäna ihop lite startkapital=) tja, ser väl ut som om vi kommer ner i december och åker väl förmodligen hem någon gång i slutet av april. själva då?

vi har bokat in oss för 12 jan till 17 mars... det va så långt de funka med jobb o annat för oss.. men 9 veckor är 9 veckor... underbart lycklig för dom veckorna.. skulle inte byta bort dom mot nått just nu!

Ingen som har nåt boende över till 2-3 personer. Annars får man väl ta o ringa runt o höra var man kan hitta boende.

Hur tidigt tror ni man måste åka ner för att hitta ett jobb innan alla blir upptagna?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp