Val Thorens vecka 17?

ted4248

Ny medlem
Val Thorens vecka 17?
hur är det att åka ner till frankrike sista veckan på säsongen? är där snö, är där folk, håller allt på att stänga? eller är det bara en massa Sol, snö och pubtömning hela veckan?

Val Thorens vecka 17?
va i val tomas v.17 för några år sen, fett skönt.

ingen bra åkning men lite slask jibbing e fint.
sen va det sjuka mängder öl i solen osv.

Val Thorens vecka 17?
Jag var nere en sen påskvecka (minns inte riktigt vilken vecka men sent i april) för ett antal år sedan. Vi var egentligen i Val Cenis men där var så dåligt med snö att vi bussades över till Orelle för att åka i Val Thorens. Där var riktigt bra, två nätter kom det rejält med snö som följdes upp med härliga soldagar. Även om det var sent på säsongen var det inte speciellt slaskigt. Afterskin testade vi aldrig eftersom vi bussades tillbaka till Val Cenis direkt efter att liftarna stängt. Jag tror inte att det är några bekymmer, men, väder och snömängd är alltid oförutsägbart.
/Patrik

Val Thorens vecka 17?
Var i Val D 9-16 April i år. Slaskåkning på lägre höjder (vilket jag hatar). Bra lite längre upp (2500m+). Kvällen innan vi åkte hem kom det ett hyffsat dump (det snöade hela natten, skulle tippa på en 4-5 dm). Synd att man inte åkte en vecka senare :o). Har man tur kan få riktigt bra åkning sent på säsongen. Har man otur som jag hade så töar det när man kommer för att börja snöa när man åker hem...

Tillbaka
Topp