Val thorens vecka 8

Val thorens vecka 8
Finns ingen snö.. byt ort... men ha de så bra då......

engligt envisa rykten så sägs det att St anton har riktigt mycket snö o mer e på väg...

Gå in på nortlander och finn billigaste resan..

men ha de så kul då...

Val thorens vecka 8
Ska också ner till Val Thorens v.8 med 3 polare.
Blev så lycklig idag när jga fick reda på att det skulle komma massa snö. började bli riktigt orolig om det skulle bli så mycket åkning.

Val thorens vecka 8
Avundsjuk..? jag åker ju igen på lördag och blir här resten av säsongen. så ha de så kul under din vecka. så har jag kul under mina 6 vecker.. :)

Val thorens vecka 8
Ska dit vecka sju och sno lite puder för er.
Ryktet säger att offpisten i Val Thorens är riktigt bra.
Ska bli kul att testa!

Val thorens vecka 8
vi e bara 5 pers från lund som ska ner :P tror de va på Les Temples du Soleil vi skulle bo på om ja inte minns fel :P gött me mkt folk som ska ner :)

Val thorens vecka 8
Ska bli najs att det kommer ner lite ungdomar, kan ni ta med er en massa tjejer for det finns det inte gott om harnere i Gay Thorens. Men annars e allt fint.

ha d najs o ses pa tango

Val thorens vecka 8
Jag har tittat på de rapporterna och kollat på kamerorna men det är ju alltid trevligt med att höra från någon som verkligen är där.

Val thorens vecka 8
för att i sverige sitter man i fryset i liften i 20 min sen åker man ner till samma lift igen på 2 min för att sitta där å frysa ytterligare 20 min :P

Val thorens vecka 8
Jag fryser hellre i liften med mycket snö än att åka en snabb lift och lite snö, men det är kanske bara jag,

Val thorens vecka 8
foppas: Dålig erfarenhet från krogen därnere? :D

Nu har vi förövrigt utökat. 10 killar och 10 tjejer sticker från Gbg till Val.T vecka 7!
Wicked!

Val thorens vecka 8
jacob111 sa:
tjena. Någon som kan ge några schyssta åktips i Valthorens? :D
För att svara på ursprungsfrågan! :)
Om det kommer nysnö(som det gjorde nu vecka fyra när jag var nere :P :P) så måste ni upp tidigt på morgonen och åka ner på baksidan av La Masse! Ta bara transporten förbi alla liftar i Val Thorens så ni kommer till nästa kabin. Sen upp där och ner bakom! Håll till vänster annars blire promenad på kanten av Lac Du Lou! Men grymt jävla åk :)
Sen är åket under Bouquetin liften grymt och brant också. Blir dock uppkört rätt så fort.
Om du tar knappliften Plateau och hoppar av precis innan den tar slut och skråar ut mot vänster så finns ett brant och fint åk, som iofs inte är så långt men kul är det :)
Dom två sista blir uppkörda första dagen efter dump men det första kan man nog iaf åka två dagar efter! :)

Senast ändrad:
Val thorens vecka 8
Då har man kommit hem efter en vecka i Val T. Sol varje dag! Skidsystemet var det bästa jag har åkt i, fast de sista två dagarna så började det bli lite snöbrist. En fin backe fanns i Orelle, även vägen ner från Funicel Peclet var riktigt fin nypistad.
Det gick fortfarande i slutet på veckan att nå orörd snö om man var villig att knata lite, fast den var inte fin efter sol/kyla.

Tangos afterski var riktigt skoj, det drog igång ordentligt efter fem.

Alla dagar utom då Malaysia tog inträde så var det riktigt dött på Underground. Malaysia var däremot underbart. Riktigt skön blandning av live-band och DJ. Dock desto dyrare i baren och lite småjobbiga vakter.

Om det var tjejbrist eller för många killar kan jag inte säga, fast tjejer som inte betedde som om de var tolv var det svårt att träffa.

Temples Soleil eller vad vad det nu hette var säkert jättefräscht - när det byggdes för 30 år sedan. Fast det finns garanterat värre ställen.

Se till att låsa dörren även om du bara är i grannrummet, vi blev bestulna på tre mobiler, två mp3spelare och en digital videokamera. Gendarmeriet vägrade att skriva en polisrapport eftersom dörren var olåst.

Det enda jag saknade var ett ställe som Southbar som var den givna samlingspunkten i Cham före man drog vidare till nån nattklubb.

Mina tankar om Lion Alpin är inte längre så positiva. Det mesta som kunde gå fel gick också det. Det mesta berodde dock på urkass organisation och inte guiderna som nog gjorde så gott de kunde. Här sitter inga och läser?

/Erik Ehrlinder
ProCivitas Malmö

Senast ändrad:
Val thorens vecka 8
Kom hem igår från Val thorens med. Riktigt nöjd med resan jag med. Lite besviken på snöbristen, men lyckades ändå hitta några riktigt sjyssta backcountry åk. Speciellt i courchevel. strålande sol varje dag va inte helt fel heller!

Lion alpin gjorde ett grymt jobb måste jag säga.
2 klagomål är dock personalen på les olympiades som hotade med polisanmälan då vi satt och väntade på bussen i lobbyn sista dagen, och på alla miljoner fjortisar från malmö :) mycket ögongodis dock.

Snön började töa bort rejält sista 2 dagarna men jag hörde från en skibummare att det skulle snöa i veckan, så förhoppningsvis dumpar det nån halvmeter till!

Val thorens vecka 8
Var nere över jul & nyår och skall ner igen nu v. 7&8 enligt källor på plats finns det snö men den har blivid väl packad och hård nästan is. Nu väntar man på ny snö. Vilket det skall enligt väderrapporter borde komma de närmaste dagarna.

Tillbaka
Topp