Val Thorens Vs Serre Chevalier?

Vi är några stycken som har börjat kolla lite smått på skidresa inför sportlovet V.7 (göteborg). Detta året åkte vi till Val Thorens och bortsett från vädret så var det skit bra, Fet fest och bra backar. Detta året har så funderar vi på att antingen åka tillbaka till Val Thorens eller att åka till Serre Chevalier. Är det någon som kan hjälpa till lite på traven och säga vad vi ska välja eller bara berätta lite om era erfarenheter, typ hur är utelivet och backarna om man skulle jämföra Val Thorens och Serre Chevalier.

Tack på förhand.

haha filip då. Ni är ute efter mest fest, Serre chevalier har inte så mycket, och inte lika bra som Val thorens iallafall. testa ett annat ställe, Val d'sere

Jo jag har hört det med men det är ju så att hela eliten ska dit nästa år så jag åker gärna någon annanstans där man träffar lite nytt folk.

Hej!
Här kommer miss expert Serre Chevalier! Bodde där nämligen över vinter säsong och jobbade som resort representative! Hade den bästa säsongen man kan tänka sig. Serre Che är Frankrikes 5:e störst skidresort, och kanske ett av världens största! Det finns hur mycket piste och off piste som helst, och det bästa med Serre Che e även det att det är sträckt över fyra byar; Monetier, Villenuve, Chantemerle och Briancon.
Lift kortet gäller för hela berget, byarna inkluderat. Dvs om du känner för att bara åka vid Monetier sidan, så e det bara att ta bussen dit, lift kortet funkar! Jag var baserad i Villeneuve dit bergets bästa svarta åk slutar. Enligt mig. Den längsta åket är svart och kallas for Luc Alphand iom att just fransmannen som heter så vann massa olympiska medaljer på skidor i nittiotalet. Vem vet, du kanske hamnar brevid just honom på någon hiss! Apres ski, jadu det rockar!! Alla brukar samlas i en bar som heter Le Grotte och på torsdagar smäller det i en känd liten svensk bar, som du säkert får höra massa utav under veckans gång hehe. Could go on forever, fråga om det e ngt, men kort sagt; välj Serre Che!! Ni kommer inte att ångra det. ;) J

Hade jag varit er hade jag helt klart satsat på valT med rollinsnow! jag har kolla runt en hel del priser hos de olika bolagen och det finns ju inget som matchar deras sportlovsresor till priset och sen att man slipper barnfamiljer på deras bussar känns verkligen skönt! kolla: www.rollinsnow.se

Tillbaka
Topp