Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Funderar på att åka till Val Thorens en månad i jan eller dec ...
nån som vet hur snöläget , temperaturen och backarna brukar vara vid den tidpunkten på året
jag har varit i val thorens 2 gånger i januari, första gången fanns det nästan ingen snö och andra gången bogserade en sur fransman bort vår bil. det är absolut inget ställe jag rekomenderar. det är en av frankrikes fulaste byar som grädde på moset!
Vet inte hur mycket det skiljer sig mellan januari och februari i dom trakterna, men i februari förra året hade vi 1 dag sol, sen kunde det inte sluta snöa...