Valdi eller valtho 2014?

Labarset

Medlem
Valdi eller valtho 2014?
Hej freeride, verkar som stockholmsgymnasierna rör sig till valdi eller valtho v.9 2014:cool. Har själv inte bestämt mig än, var är det bäst nattliv och afterski och vilken av orterna är allmänt bäst om man både letar efter skidåkning och party men en övervägande sida åt party-hållet. kommer nog flyga ner och bo rätt centralt så jag undrar också vilken by som är störst och mest sammanhängande?:cool: hoppas vi ses
Tack

Valdi eller valtho 2014?
Har varit i både orterna och Val T vinner alla dagar i veckan, grym skidåkning och rimliga priser när man ska ut :D vilket inte valdi kan skryta med då det är svindyrt där!

Valdi eller valtho 2014?
JeppeBIG sa:
Har varit i både orterna och Val T vinner alla dagar i veckan, grym skidåkning och rimliga priser när man ska ut :D vilket inte valdi kan skryta med då det är svindyrt där!
Okej tack så mycket, om vi bara tänker på festandet och att priset inte spelar någon roll, är val T lika överlägset fortfarande?

Valdi eller valtho 2014?
Det enda du behöver oroa dig för under sportlovsveckorna på någondera ort är hur långa köer det är in på Doudoune/Dicks (VdI) eller Malaysia/Summit (VT). Och hur svårt det är att få rent champagnekladdiga, dyra skidjackor. :)
Val d'Isère är snäppet värre än VT när det kommer till att bränna pengar bara för att man kan, men det är hejdlöst party hela vecka nio i båda byarna. Vilket är bra, för då blir det mer plats på berget åt mig :) Hehe.

Bo centralt i VT är lika med varsomhelst, utom UCPA-centret. Bo centralt i Valdi = inte bo i La Daille, Fornet eller Laisinant.

Edit: Om det är viktigt för dig att festa med svenskar skulle jag nog välja VT faktiskt.. åtminstone verkar det som att det är dit "alla" ska i år.

Valdi eller valtho 2014?
UCPA i Valdi ligger rätt centralt, i den "innersta" utkanten av byn. Busshållplats precis utanför, går att glida dit från backen (om det är snö i byn iaf) och tar väl ett par-tre minuter att gå till mitten-mitten av byn beroende på steglängd, trottoarhalkighet, vilka skor man valt och promillehalt i blodet..

Valdi eller valtho 2014?
Gjorde säsong för några år sedan i valdi och under sportlovsveckorna speciellt gbg och stockholm var det sjukt festande och spenderande. Jobbade på viktors då och det var folk som slog rekord i antal köpta drinkar på en gång, (runt 150st) champagnsprut och fylla överallt. Folie Douce är ju såklart riktigt nice när det är mycket folk men det finns ju i båda orterna.

Snödjup

Tillbaka
Topp