Valdisere 09/10 Bummartråden

G_johannesson

Ny medlem
Här skall allt angående kommande säsong i valdisere skrivas!
Säsongen kommer bli SICK!
Skriv allt ni vill!!!!!!!!!!!!
Hoppas det blir många skidsugna svenskar!
PEace

Yes, den kommer bli episk. Åker dit den 28onde med ett gött gäng. Har boende ordnat värre med jobb. MÅSTE hitta ett annars kan man inte slösa pengar och det vill man ju.

Mycket puder mycket park mycket fest och många glada människor.

Några damer som ska dit?

Yes! Självklart att man ska till valdi! Ja o två tjejpolare sticker i slutet av november=) Det kommer bli grymt!

E det någon som har tips på var i val d'isere man ska bo?=P

CENTRALT !
d e fett värt att lägga de extra pengarna på det, bo inte i la dallie eller va fan det heter , det suger,
nära lift ,nära barerna !

Linncs sa:
Verdets 2 1:10, vad annars? ;)

Eller Verdetskvarteret över huvudtaget. Kryllar av svenska säsongare där. (Och britter)
Ska dock inte tillbaka i år vad det verkar, även om Valdi är sjukt nice.

Linncs sa:
Yes! Självklart att man ska till valdi! Ja o två tjejpolare sticker i slutet av november=) Det kommer bli grymt!

Nice, får ta några kalla någon kväll då och lära känna varandra lite.

Heddious sa:
Linncs sa:

Eller Verdetskvarteret över huvudtaget. Kryllar av svenska säsongare där. (Och britter)
övernattat i din lägenhet och den var faktiskt helt ok. Däremot hört nu när man själv har letat boende att verdets ska vara standard och att det går att hitta billigare + större och finare. men dom få sådana det finns tar väl slut i maj? hur som helst den jag har hittat är jag nöjd med. Betalade bokningsavgiften idag och måste säga att jag är gött sugen på att dra nu.

Vill absolut ner till Valdi i vinter, håller på att kolla runt efter jobb bara..Någon som jobbat där nere tidigare som har lite tips och kontakter att dela med sig av..? :) Vore riktigt fint. Skulle inte vara helt fel med städjobb eller liknande på helgerna:)
Vad jag har förstått är det lättast att dra ner i november och söka jobb då, men jag är ute på resande fot då så det vore fint att ha fixat det innan...

Ida-P sa:
Vill absolut ner till Valdi i vinter, håller på att kolla runt efter jobb bara..Någon som jobbat där nere tidigare som har lite tips och kontakter att dela med sig av..? :) Vore riktigt fint. Skulle inte vara helt fel med städjobb eller liknande på helgerna:)
Vad jag har förstått är det lättast att dra ner i november och söka jobb då, men jag är ute på resande fot då så det vore fint att ha fixat det innan...
Det får du ju lösa, finns jätte många chalets osv, bara kolla nätet. typ natives.co.uk har en jobbfinder.

ses där då

Heddious sa:
Linncs sa:

Schysst! Ska kolla detta!
Dock e de flesta lediga lägenheterna som ja hittat sjukt små, dyra o rätt dålig standard...e det överlag så i val d'isere eller kan man hitta stora o fräscha? Var i st anton förra säsongen o hade en grymt bra lägenhet o de flesta polarna hade också stora o bra lägenheter där det mesta ingick, typ tvättmaskin internet osv o de e ändå billigare än vad de ja hittat i valdi är...

Linncs - Japp så är det. De flesta lägenheterna ligger mellan 25 och 35m2 har man tur går det att hitta större men det är svårt. Jag letade sjukt länge innan jag hitta min. Gå in på valdisere agence och kolla dom har ett gäng där. Även natives.co.uk har ett gäng. Men dags att skynda dig dom bra går åt fort.

Pillows sa:
Det får du ju lösa, finns jätte många chalets osv, bara kolla nätet. typ natives.co.uk har en jobbfinder.
Har varit inne där, men de flesta vill ju att man har engelskt bankkonto/id-nummer...Nån som fått jobb via dem ändå?

Har en känsla av att jag kommer befinna mig i valdi i vinter hur som,(vore lite trevligt att ha ett jobb innan man drar ner bara:P) så klart vi ses där!

Ida-P sa:
Pillows sa:
Har varit inne där, men de flesta vill ju att man har engelskt bankkonto/id-nummer...Nån som fått jobb via dem ändå?

Har en känsla av att jag kommer befinna mig i valdi i vinter hur som,(vore lite trevligt att ha ett jobb innan man drar ner bara:P) så klart vi ses där!
Hittade faktiskt ett jobb därigenom, ska på intervju nästa vecka i danmark. Hoppas jag får det! Men man vet ju aldrig. Ja vi ses absolut nere i paradiset :)

Ska dit den 8/2 till och med 12/2 med jobbvänner.

Hoppas att det blir bra.

la daille går jätte bra att bo i! inga problem alls, man skakar av sig ev alkohol efter en kväll ute med promenader hem. perfekt! alltid folk som bor där. att bo mitt i valdi är såklart jätte bra, men absolut inget fel med la daille!
ett litet inlägg bara..!

Hur pass komplett är Val D'isere som ort? vad är de starkaste sidorna och vad är nackdelarna? Någon som kan jämföra med tex St Anton?

Hammpus sa:
Hur pass komplett är Val D'isere som ort? vad är de starkaste sidorna och vad är nackdelarna? Någon som kan jämföra med tex St Anton?
Valdi har bra uteliv, stora möjligheter till offpist bra liftsystem som gör att du inte behöver åka lift så mycket. Komplett som skidort är svårt att säga jag svarar helst inte på den frågan. Skillnaden mellan franska berg och österrikiska berg ska vara höjden på bergen och snösäkerheten. Men st anton är nog bra mycket billigare om jag har uppfattat det rätt.

E det någon som vet hur det e med alpinservice? De säger sig kunna fixa boende i val d'isere. Någon som bott hos dem eller vet nåt om dem?

Linncs sa:
E det någon som vet hur det e med alpinservice? De säger sig kunna fixa boende i val d'isere. Någon som bott hos dem eller vet nåt om dem?
Var inne i en av deras lägenheter förra året. helt ok ingen lyx men inte helt förfärligt heller.

var inne där i runda slängar kanske 5 gånger

Bästa sättet att hitta lediga lägenheter är att maila till valdis turistbyrå och be dom skicka en lista på lägenheter som privatpersoner hyr ut. brukar alltid gå att hitta något där. alpservice är bara dyrt, man betalar mycket pengar för något man kan fixa själv. om man vill handla billigt bör man även lifta ner till bourg st maurice (ca 40 min), bara att ställa sig efter sista rondellen i la daille och visa tummen. sjukt värt med tanke på att det är hälften så dyrt som i stan.
rrikti avis på alla som får åka skidor i vinter...

Håller också på att planera inför en säsong i Val d'Isere. Har två funderingar:
- Tänkte ta bilen ner. Vad finns det för parkeringsmöjligheter och vad kostar det typ?
- Jobba för Langley (har sökt jobb hos dem) eller ska jag åka ner och fixa jobb på plats? Någon som har några kloka råd?

Någon som är intresserad av att bo med mig och två kompisar 19 år kille och tjej, vi har boende men ska betala 25% ganska snart (troligt vis vid löning). Boendet ligger centralt och går på 15 euro per natt diskmaskin finns men runt 25 kvm "stort" för 4 pers.

Hör i så fall av er på vicke_90_3@hotmail.com
Men ring helst då det går fortare att kommunicera på 070 481 4444

Någon som är intresserad av att bo med mig och två kompisar 19 år kille och tjej, vi har boende men ska betala 25% ganska snart (troligt vis vid löning). Boendet ligger centralt och går på 15 euro per natt diskmaskin finns men runt 25 kvm "stort" för 4 pers.

Hör i så fall av er på vicke_90_3@hotmail.com
Men ring helst då det går fortare att kommunicera på 070 481 4444

Jag rekomenderar varmt att bo i Tignes istället då jag efter en säsong i Val d'Isére o två månader i Tignes upplevde det som betydligt billigare, bättre uteliv o mer gemytligt (mer "urbefolkning" - färre brats, ryssar och svennar)i Tignes.

Pz!

Hej! Två tjejer, 20, söker boende i Val D'Isere till vintern ?
Någon som har två sängplatser lediga?

Den här barrundan det snackas om, blir det direkt när barerna öppnar eller när har ni tänkt er? Kommer ner några dar in i december nämligen..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp