Välja Bindning.
Jag har skaffat nya skidor, Storm Devastor 135/100/118 184cm, mitt dilemma är nu vilka bindningar skall jag satsa på dessa. Har de senaste 7 säsongerna kört på Rottefella Cobra och varit helnöjd. Men har nu ev funderat lite på utlösningsbindningar Voile Hardwire, 7tm, då dessa skall vara skonsammare för ben/knän vid vurpor. Men klarar man montera dessa på skidor med 100+ midja?
Jag är 183cm lång och väger 75 kg, åker fort och aggressivt i pist, gärna med djupa knäböjningar, puder då tillfälle ges, turar ej men det lockar. Pjäxor Garmont Ener-g, planerar ej att byta.
Har även tittat lite på Black Diamond O1, Hammerhead, Bomber Bishop (går dessa få tag på i Europa?) tar gärna emot åsikter om dessa också. (Tycker att bindningar inte skall lösas ut i onödan.)
..//Klas
Jag är 183cm lång och väger 75 kg, åker fort och aggressivt i pist, gärna med djupa knäböjningar, puder då tillfälle ges, turar ej men det lockar. Pjäxor Garmont Ener-g, planerar ej att byta.
Har även tittat lite på Black Diamond O1, Hammerhead, Bomber Bishop (går dessa få tag på i Europa?) tar gärna emot åsikter om dessa också. (Tycker att bindningar inte skall lösas ut i onödan.)
..//Klas