Välja längd på skidorna

redimer

Ny medlem
Välja längd på skidorna
Vet att det finns ett antal liknande trådar men blir inte riktigt klok på alla svar.

Ska köpa ett par Dynastar Big Trouble och funderar på längden. Är själv 182cm lång och väger 78kg.
Köper dessa skidor främst för att både kunna ha dom i parken och utanför pisten.

Finns i längd 176 och 186. Har alltid känt/fått för mig att för långa skidor blir ngt svårare och hantera då man hoppar. Någon som har några tankar om detta påstående?

Hur stor skillnad blir det vid puderåkning på de olika längderna?

Har tidigare haft ett par Rossignol Sprayer fs 174. (som nu är till salu om någon är intresserad)

/redimer

Senast ändrad:
Välja längd på skidorna
för puder måste du ha 186orna. i parken kanske det är lättare med kortare lagg, men så förbannat mycket snyggare med längre.
peace out

Välja längd på skidorna
Korta skidor orkar inte flexa upp och flyta i puder. Rannsaka dig själv och tänk efter var du kör mest, park eller offpist.

Välja längd på skidorna
Av egen erfarenhet skulle jag köpt dom längre. Du vinner mer i off-pist och förlorar mindre i parken.
Jag är runt 175cm och jag kör ett par 161 och ett par 177. min 161or är sega som fan i pudret. dom är lite frmammonterade, goa som satan att hoppa med.
Mina 177or är HEELT UNDERBARA i puder och funkar absolut helt och att hoppa med. Dom är bakmonterade.

Jag skulle köpt dom lite längre skidorna

Tillbaka
Topp