Välja mellan atomic, rossignol eller fisher

soderberg

Ny medlem
Tjenare
Jag ska köpa skidor men har igen aning om vilket av dessa märken som har skidor som passar mig. Jag kan tyvärr enbart köpa något av dessa atomic, rossignol, fisher! Jag är 177 cm lång och 65 kg tung. Har kört hela mitt liv i princip kan köra bra i pisten. Har bara kört carving förut men vill börja köra mer offpist nu. Kanske 70% pist 25% offpist och resterande 5 % i parken. Som ni ser så ligger inte mina prioriteringar i parken men vill kunna köra där iaf. Så, Vad ska jag välja enligt er.

Alltså Följande saker är prioriterade i nämnd ordning:
Pist/IS
Offpist
Utseende, ej att glöma
Park

Mvh Oscar

Vet att det finns massvis med sådana trådar men eftrsom jag är begränsad till just dom här märkena så..

Senast ändrad:
Jag tycker inte pimpen verkar lämplig till den typen av åkning som soderberg beskriver...
Dom jag tycker verkar mer lämpliga är:
Atomic Sweet Daddy
Atomic Metron B5
Rossignol Bandit B2 el B3
Fischer har jag inte så stor koll på...

Kan nämnas att jag inte åkt på någon utav ovan nämda skidor men det kan vara några skidor som är värda att titta lite närmre på IMO.

känns lite för fett med sweet daddy för så lite åkning? tänkte på pimpen eftersom de e en bra allmountain skida!
pejs

Låter som du ska kolla på:
Rossignol Z5 och Z9
Fischer AMC 76 och 79
Atomic Metron B5 och M11

Alla är i katagorin pist 70% och offpist 30%. Hoppa kan man göra med alla skidor...

/j

KristofferH sa:
känns lite för fett med sweet daddy för så lite åkning? tänkte på pimpen eftersom de e en bra allmountain skida!
pejs
mått:
Atomic Pimp 126 - 99 - 117
Atomic Sweet Daddy 121 - 80 - 107

Senast ändrad:
Tack för alla svaren!

Jag har kollat runt en del nu och det lutar åt Rossignol Bandit B3. Dom verkar vara lite små mysiga ;D

Mvh Oscar

Om du prioriterar pist-egenskaper och is-prestanda ska du lyssna på det jonny skrivit i den här tråden. B3:orna är inge bra i isig pist jämfört med de skidorna han listar.

Tillbaka
Topp