Völkl Karma vs Rossignol Scratch FS WRS vs K2 PE

Hasse Hasse, du tog orden ur mun/fingrarna på mig!

Låter som att Recon och Outlaw skulle passa som pjäxan i bindningen för dig. Är du inne på att ha lite mer allround skida, med mindra svängradie så kör på Recon, ett rektut skönt lagg. Tänker du kötta lite mer så kör på Outlaw, men då krävs det lots more av dig för att kortsvängarna ska sitta...

Jättetack för svaren hittils, suveränt, nu har jag en hel del att titta igenom. Hinner tyvärr inte det nu då jag ska upp om några timmar bara men jag återkommr med svar och frågor imorgon så ös på med fler förslag om någon kommer på någon skida jag bör ha med i beräkningen. Skriv gärna in även vad skidan jag har lagt handpenning på har för egenskaper om någon känenr till det. Är det ett absolut byte eller? Är det så ska jag naturligtvis se över det och få pengarna tillbaka.

Med vänliga hälsningar
Magnus!

Förresten, kom på en sak till. OM det nu skulle falla sig så att du bestämmer dig för Völkl av nåt slag så skippa Sport Conrad och vänd dig till Naturkompaniet istället. Åtminstone butiken i Östersund har kunnat slänga ner priserna på Völkl (t ex Karman för runt 5000, med reservation för att jag eventuellt missminner mig, men bra mkt billigare än normalt var det iaf), och eftersom Naturkompaniet är en butikskedja torde resten av butikerna runtom i riket ha samma erbjudande.

Sen har jag hört nåt slags rykte om att även Alpint och Alpingaraget kommer att göra nåt liknande, vet inte vilka märken det gäller och i vilken utsträckning priset kommer att sänkas. Skulle kunna luska lite i detta, under tiden kanske nån annan har mer info om lägre priser på vissa märken/i vissa butiker?

Rädda svenska skidmarknaden, skippa Conrad.

Tillbaka
Topp