Välja rätt longboard

Kolliin

Ny medlem
Välja rätt longboard
Tja, testade för ett tag sen en polares longboard och är nu sjukt sugen på att köpa en egen..

Började titta lite i denna djungel av longboards som finns och insåg att jag behöver lite hjälp, det skulle nog bli mest crusing men det vore också nice om det gick att carva med den.

Har därför tittat på en slipstream the twin : http://www.boardlife.se/longboard/k...-the-twin-superdeal?group=prod_prod_grp-s1/44

Skulle det vara en bra första longboard? Vore schysst med andra förslag annars..

Senast ändrad:
Välja rätt longboard
jag hade den som första bräda, och jag var väll ganska nöjd med den. om du vill ta åkandet till nästa nivå med slides och så så funkar brädan bra till det också. det ända jag var lite missnöjd med var att den typ inte går och tricka, och sen att när man väl försökte tricka med den och slet lite på nose och tail så lossnade några lager från tail och nose. och det var inte så himla kul. men det är en bra första bräda om man inte hade tänkt och börja tricka.

Välja rätt longboard
Funkar säkert lika bra som något annat! Och att det inte skulle gå och "tricka" på den vettefan vad det beror på, den har lite tail och lite nose så det borde gå helt utmärkt.

Välja rätt longboard
Vill du köra mycket fliptricks så ska du köpa platypusen istället för den har kickar som the twin saknar.

Nos/tail på the twin är såpass liten att det finns inget att stå på så man får göra alla tricks från trucken vilket går men det kräver mer teknik och det blir inga direkta avancerade tricks :P

Välja rätt longboard
ja har testat slipstream men tycker inte dom e så bra men om du vill tricka så borde du köpa freeride 38 eller 40. ja har en freeride 38 med w concave den är sjukt skön :)

Välja rätt longboard
Alltså ballen? Tror du han vet vad en freeride 38 eller 40 är för något? Sen finns det ingen freeride 40, då den heter 41 och är 41" ... däremot finns Apex 40...

Sen är det inget dåligt tips MEN, varför är inte slipstream bra? Det som är dåligt med tipset är att du är kort och du säger inte varför det är bra. Samt till största delen så är det ju en rätt stor prisskillnad (500kr) på en Original bräda kontra slipstream.

Välja rätt longboard
jag står mellan platypus och the twin. gillar downhill men kör bara runt 20-35 men skulle också vilja lära mig lite tricks typ kickflip och tiger claw och sånt vilken? ganska tung 155 lång

Tillbaka
Topp