Valla?

caalle

Medlem
Valla?
Tjenna!
Har köpt en ny bräda som jag ska åka på för första gången nu snart. Jag har inte vallat den ännu så jag undrar vilken valla som kan vara bra att ha från junkyard då de är fraktfritt nu o dom har en del... Eller är det dyrt där? Rekommenderar ni nån annan butik eller är det något annat ja bör veta?
Så vilka olika redskap bör jag köpa från t.ex. junkyard för att få ett bra belag och bra me fart :)

http://www.junkyard.se/mega/overview.aspx?sid=0&cid=14|314&bid=0&m=c&g=a
det är väl vallan på snowboardtillbehörssidan jag kollat på, mest burton och bakoda...

Tack :)

Valla?
okej, bara den som behövs då :P
Eller nån annan som kan rekommendera nåt? Behövs de typ ingen "första lagers valla" eller va denu heter.. typ basvalla?

Senast ändrad:
Valla?
Räcker med ett lager vax för rätt temperatur och en sickel +eventuellt en vallaborste men det är lite överkurs.
Skulle rekommendera att du knatar in i en vanlig sportaffär med hyfsad sortering på alpint/snowboard och frågar dem, känns rimligare än att pröjsa extra för märkesvalla på junken +att du måste komma upp i 400:- innan de bjuder på frakten.
Antingen köper du ett block standardfett som är lite so-so i alla lägen eller en blandlåda med 3 olika vax för skitkall/småkall/varm- snö och är nöjd med dig själv.
Jag utgår från att du redan har ett vallajärn/gammalt strykjärn utan ånga så du kan få vaxet på plats.
Swix har gjort och sålt valla för längdspåret och nedförsbacken sedan innan mamma och pappa hedenhös kom i puberteten så mitt tips är att slå en kik på deras sortiment om du är ute efter kvalitet.

Senast ändrad:
Valla?
Okej, då har jag lite mer koll iallafall. Tänkte också att de kunde vara lite "märkes-dyrare" på junken så får väl kolla i nån butik. O kvalite är väl inte så viktigt, bara de glider :P Får kolla runt lite då, men tack för tipsen :)

Valla?
Haha näe kvalitet är väl kanske inte så viktigt om man inte jagar tider i tävling, vallans huvudsyfte är trots allt att hålla belaget fett och fräscht.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp