Vallåsen 2010/2011

• Trådstartare Trådstartare gogubbe
  • Start datum Start datum
G

gogubbe

Guest
Vallåsen 2010/2011
Tjena!

Tänkte kolla hur det står till med vallåsen? Vilka planer som finns och hur läget är?

Hade varit kul om någon kunde göra en tråd lik den som gjordes om Hammarbybacken.

Infon på hemsidan är ju inte direkt den bästa.

Mvh

Christoffer

Vallåsen 2010/2011
Men vad i helvete? Har dom en sittlift vid Vallåsen?

Vår ambition är att erbjuda varierande skidåkning över stora ytor. Vi erbjuder 5 170 m preparerade nedfarter och en sammanlagd åkyta på 200 000 m2.

Med en största fallhöjd på 145 m och längsta nedfart på 1 260 m erbjuder Vallåsen röda, gröna och blå nedfarter.

Skönbeskrivning! Röd nedfart?!

Annars verkar dom ha satsat lite sedan jag var där sist. Väntar med spänning på uppdateringar.

Hur är det med säsongarna?
Hur smakar Gulaschen?
Kommer det byggas något hopp?

Vallåsen 2010/2011
Dem har haft sittlift i minst 10år.. (Dock är det världens sämsta sittlift).
Nu har dem två..

Den röda nerfarten är faktist röd, vid ett kort tag mot slutet..

Satsningen du pratar är värdelös så länge du inte är dansk, kör i jeans eller är sjukt, sjukt dålig..

Säsongarna.. Hrm.. Räknas jag? Besöker berget ca 3gr per säsong.
Gulaschen smakar Eldorado värmd i micro.
Det kommer säkerligen byggas hopp.. Både i backen och i parken!

Inspired! :)

Senast ändrad:
Vallåsen 2010/2011
Som Teufel säger, de har två sittliftar varav en är en expresslift.
De har även byggt om en lift lite, vet inte riktigt hur den går, men ombyggd är den iaf.
Den parkansvarige vet inte riktigt hur han vill ha parken ännu, men det kommer nog bli bra ska ni se.
"Säsongarna" dvs de som jobbar där (?) var faktiskt ett skönt gäng förra året.
Och gulaschen tycker jag faktiskt är riktigt god för att vara "värmegulasch".

Vallåsen 2010/2011
Vallåsen har också köpt in en massa boxar och rails och allt vad det är, var där i lördags.
Kommer nog bli en skön park. :>

Vallåsen 2010/2011
jag hörde också nått om att de kommer köra rätt mycket prio på parken i år. Det vore fan asnajs. Man får ju ha överseende och inte allt för höga förväntningar. Det är ju trots allt bara en timme ovanför Malmö :)

hmoller sa:
Vallåsen har också köpt in en massa boxar och rails och allt vad det är, var där i lördags.
Hur var där i lördags då? Vi är ett ganska stort gäng som ska dit lördag och söndag. Hoppas dem fått i ordning så mycket som möjligt tills dess. Är så jäääla sugen nu alltså :)

Vallåsen 2010/2011
Jag ska också dit på söndag! :D är riktigt taggad även om det inte är den fetaste backen i världen, men ändå :)

Vet ni om det kommer finnas boxar och hopp uppe nu i helgen?

Vallåsen 2010/2011
Bako sa:
jag hörde också nått om att de kommer köra rätt mycket prio på parken i år. Det vore fan asnajs. Man får ju ha överseende och inte allt för höga förväntningar. Det är ju trots allt bara en timme ovanför Malmö :)

hmoller sa:
Hur var där i lördags då? Vi är ett ganska stort gäng som ska dit lördag och söndag. Hoppas dem fått i ordning så mycket som möjligt tills dess. Är så jäääla sugen nu alltså :)
Där var bara mittenpisten öppen, men när vi körde "offpist" där parken ska vara stod där en massa boxar och rails och sånt från Scandinavian :)
kanske ska dit i helgen igen, hoppas fan de pistat och satt ut saker i parken :>
ses kanske där då :)

Vallåsen 2010/2011
hmoller sa:
Bako sa:

hmoller sa:
Där var bara mittenpisten öppen, men när vi körde \"offpist\" där parken ska vara stod där en massa boxar och rails och sånt från Scandinavian :)
kanske ska dit i helgen igen, hoppas fan de pistat och satt ut saker i parken :>
ses kanske där då :)
Fan va nice. Man e så sjukt sugen nu! Ja, hoppas verkligen att de fått upp lite fler grejor till helgen. Inte helt fel och få sig några sköna piståk iheller.

Jag mailade dem och de skrev tillbaka att så fort nått händer i backarna så kommer de ut på hemsidan.

Vallåsen 2010/2011
Det verkar som om dem uppdaterat i rätt tid nu. De flesta nedfarterna är nu öppna. Hoppas bara de får upp alla boxar and shieet tills på lördag! :) Då blir jag glad!

Vallåsen 2010/2011
Hugo (hmolller), det som stod där parken brukar vara var inte från scandinavian... Däremot stod det ett par rails/boxar från scandinavian mellan parkeringen och värmestugan :)

Vallåsen 2010/2011
Nej men det vet vi ju också iom att vi har kört på dem tidigare (föregående åren). Men scandinavians boxar/rails är fan så mycket skönare, tror faktiskt att det är därför de har köpt in nytt...

Senast ändrad:
Vallåsen 2010/2011
Rydellarn sa:
Nej men det vet vi ju också iom att vi har kört på dem tidigare (föregånde åren). Men scandinavians boxar/rails är fan så mycket skönare, tror faktiskt att det är därför de har köpt in nytt...
Allt som var där har inte varit där andra år väl? Minns inte något picnic table från föregående år... Men jag kan ha fel. Och jag tyckte det såg ut som, eller ja, jag fick för mig att det var scandinavian..
kyss <3

Vallåsen 2010/2011
Jo, skulle tro att allt som var där har funnits där innan. Picnic table kommer jag ihåg att har funnits där tidigare :)
Men sen vet vi ju att du har problem med synen... (inte illa menat) :

Vallåsen 2010/2011
jag tar åt mig! fan va lågt... Nej men så dåligt ser jag inte, vi var ju typ 10 meter ifrån.. Men som vanligt har Daniel "Kungen" Rydell alltid rätt, lika bra att ge sig och medge det..

Vallåsen 2010/2011
Dem har satt en del grejor i en barnbacke nu tills den riktiga parken är klar. så vi har lite grejor att köra på...

Vallåsen 2010/2011
Såhär hade han svarat ngn annan som undrade...

(skrivet den 30 november)
tja, förlåt att jag svarar nu men varit i sälen hela veckan.. men start från imorgon så kommer junior parken och kanske vanliga parken byggas så det kommer finnas något att köra på hela tiden.. i junior parken (nya barn backen) så kommer det finnas 3 boxar, mailbox och pipeline rail undertiden som vanliga parken byggs sedan kommer stor del av sakerna flyttas till parken.

Verkar najs :)

Vallåsen 2010/2011
Har dålig koll på vad som finns uppe just nu men det kanske någon annan kan svara på.

Däremot så pratade jag med Andreas som jobbar på Vallåsen och han berättade att dem köpt in Scandinavian-setupen som användes i Skistars railarena i Båstad i somras. Bland annat:

Någon som har fler bilder på Båstad-setupen?

Någon exakt datum när den stora parken öppnar vet jag inte men jag tyckte det lät på Andreas som att den kanske var 1-2 veckor iväg. Det kommer även att bli en juniorpark i vinter!

Vallåsen 2010/2011
Ser nice ut. Hoppas fan de kommer bli riktigt bra där i år, det är ju så nära. :) Jag skrev till Olovsson att han kunde hålla oss uppdaterade här på denna tråden. Får se om han gör de eller inte...

Vallåsen 2010/2011
Tjena var där i lördags och jag ska dit på Söndag.
Låter najs om de har fått upp några saker i alla fall :)

Kanske ses?

Vallåsen 2010/2011
De har köpt den boxen som jag kör på på bilden.
Ett fatpipe som de också hade där och en mailbox tror jag.
Är inte helt hundra, men något liknande. Joel håller på med parken för fullt så den ska nog vara uppe den kommande veckan om inte redan i helgen.

Senast ändrad:
Vallåsen 2010/2011
magnus, du verkar ha lite koll.... vet du om parken är uppe till helgen? tänkte kanske dra dit en sväng =)) Någon annan som funderar på att dra dit? ensam grabb söker....

Vallåsen 2010/2011
Tyvärr så vet jag inte särskilt mycket längre då jag är uppe i Lindvallen för en säsong och orkar inte bry mig så mycket om vad som händer där nere! ;)
Men jag har för mig att Joel sa att de skulle preparera parken nu i veckan. Men det kan ta sin lilla tid då Joel går i skola och liknande.
Hoppas att ni får en bra säsong där nere i de södra delarna, för det kommer jag ha här uppe!
De har dock uppe en "juniorpark" med lite smått och gott för alla! T.ex en mailbox, ett fatpipe, en flatdown box, en shotout box och en vanlig flat box. Så där finns åtminstone lite att leka på! :)

För övrigt så finns det lite bilder från Båstadsetupen här: http://www.facebook.com/banangrodanolof#!/album.php?aid=466507&id=892760299 , Dock så tror jag alla är på samma box pga snöbristen där.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp