Vallning/vaxning av plast snowskate

acoruzazi

Ny medlem
Jag har nyligen införskaffat en snowskate av märket Premier, men den har ganska taskigt glid. Den är i plast där man glider och jag undrar vad man ska använda för att valla/vaxa saker med plastglidyta? Går det bra med stearin eller måste man värma det då eller dylikt?

När det har blivit repor i glidytan, går det bra att värma om ytan eller bör man använda sandpapper eller andra dylika saker?
//Henning

Jag har också en Premier bräda, jag blev mycket besviken på glidet men så vallade jag med längdvalla och strykjärn sen gick den fint. Det visade sig vara lite överdrivet, det räckte tydligen att bara gnugga med stearinljus. A, det blir ju lite repor, speciellt när man railar men det får man helt enkelt ta. Det är skönt att man inte behöver oroa sig för undersidan = bättre åkning.
Snowsakate är rysligt kul, vad sätter du då?

Valla med Långfärsskidorsvalla! det funkar fett bra, jag har bara vallat den en gång och det var i vintras, och det sitter kvar nu på sommaren med. Jag åker nämnligen på lastpallar ! :P

jag gnider den bara med ett vanligt stearin ljus det blir skitstor skillnad ;D jag ramlade första gången jag gjorde det för att den gled så bra ;D

men vad är meningen med att svara på en över 1½ år gammal tråd?! killen har ju redan fått svar och tipset om stearinljus finns ju redan i tråden.

meningslöst inlägg som inte tillför forumet nått utan bara tar upp plats.

men herregud tycker han att de va väsentligt att svara på inlägget får han väll göra de ifall han vill eller? tycker de där med peka fingret runt alla börjar bli förmycke här på freeride.

ja men nu va det ju inte väsentligt. stearinljus-tipset var ju redan givet. och att han drattade på ändan första gången är knappast väsentligt.

skit samma jag är lite ny här på forumet (blevmedlem igår ;) jag inser att det var onödigt men jag tänkte inte på att kolla på datumet men det ska jag göra i fortsättningen ;D

Liknande trådar

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp