Vancouver - Fernie

fredtre

Ny medlem
Vancouver - Fernie
Hallå i stugan!
Det är möjligen ingen som skall med bil mellan Vancouver och Fernie nån gång typ mellan den 13-16e februari? Jag söker ett sätt att ta mig mellan till Fernie från Vancouver nån gång i de dagarna och då Greyhoundbussarna har fått en hel del dålig kritik på många ställen tänkte jag se om det fanns nått annat sätt. Självklart så pitchar jag in med bensinpengar plus eventuell kompensation (en och annan anekdot kan också utlovas om intresse finnes)! Kontakt sker enklast med PM eller i tråden.

Mvh
Fredrik T

Vancouver - Fernie
tyvärr, Men Om du är ute efter kickar och är våghalsig nog att ta en Greyhound råder jag dig att ta me åtminstone kniv och pepparspray. Sova kan man göra i skift om man är två eller fler. Kommer inte ihåg hur det är med inrikesflyg, men det brukar vara det bättre alternativet. Eller fråga efter bilsällskap på något nordamerikanskt skidforum!

lycka till oavsett vad du väljer!

/W

Vancouver - Fernie
Jag och tjejen, båda låg och sov 75% av vägen dock. Allt var cool förutom att typ 5-6 poliser brottades med ett par junkies på stationen i calgary!

Vancouver - Fernie
Jag har åkt med Greyhound några gånger (bl.a. till Fernie, från Calgary) och har aldrig varit några problem, alltid varit i tid och knasfritt. Har dock aldrig heller åkt ensam, men vi har inte sovit i skift o sådant skit, alla åker med Greyhound!

Vancouver - Fernie
Calgary-Fernie är väl en HELT annan sträcka än Vancouver-Fernie vad jag vill minnas. Den senare är väl offentligt mycket längre?!

Sträckan Calgary-Fernie finns det ju shuttles som kör för hyggliga pengar.

Vancouver - Fernie
http://www.pacificcoastal.com/

Flyg till Cranbrook flygplats, därifrån vet jag inte riktigt hur du tar dig från flygplatsen till "staden", från staden går sjukhusbuss på vardagar om jag inte missminner mig. Lifta är även det ett hett och enkelt alternativ. Lycka till!

Vancouver - Fernie
Hm... det där med pepparsprejen verkade ju mindre lockande, och ja, jag reser ju själv. Är dessutom inte så fruktansvärt stor av mig och brukar ibland ha en nästan skrämmande förmåga att få folk att söka kontakt med mig så ja... Just nu lutar det väl åt flyget, om jag nu inte lyckas fiska upp nån som kör bil. Dessutom har jag fått för mig att Grayhounds är dyrt? Deras jävla sida vill inte samarbeta med någon av mina datorer (säger att datumformatet är fel :S) så jag lyckas inte få någon prisuppgift på sträckan.

Tillbaka
Topp