Vanliga lagg eller twintip?

mckey82

Ny medlem
Hej
Jag undrar om det är någon skillnad på vanliga lagg och twintips rent åk mässigt? Ska nämligen köpa nya skidor och vill veta innan. Jag åker mest i backar och offpist. Men hoppar även ibland på bigjumps.
ha det mckey82

Om du åker mest backar och offpist så ska du ju köpa ett par vanliga skidor. Det går att hoppa med vanliga skidor, bara det att det kan bli lite svårt med balansen i lutfen och svårt att åka fakie. Det är vad jag har att säga.

Hej då!

det går att åka på twintips också, skillnaden är inte alltför stor(förutsatt att du inte kör på riktiga dyra styva handgjorda grejjer)

ja tycker att du ska köpa twintips för förr eller senare kommer du att tycka att det är roligare att håppa och då är det bra att ha ett par rikdiga.(twintips går att åka vanligt med också)

Öum. Det är väl en smaksak det där med att "förr eller senare kommer du att tycka det är roligare att hoppa". Han kanske börjar hoppa men tycker det är helt idiotiskt efter ett tag.

dagens skidor e ju så bra.... jag ska köpa nya twintips och dom ska jag åka i backen, offpist o hoppa..... vanliga skidor är så stela o hårda..

Tillbaka
Topp