VANS Encore och i allmänhet

nanda

Ny medlem
Tjena gott folk, jag är nybörjare och har nu hittat ett par VANS Encore LTD med boa snörning.. önskar veta vad folk tycker om dessa boots och håller verkligen den här typ av spänne?? Dem kostar 90€ på rean och det motsvarar en tusenlapp idag.. är det värt pröva eller ska man satsa på nått annat??

Jag har ett par Encore Boa och är grymt nöjd. Snörningen fungerar väldigt bra och jag har inte haft några problem alls. Jag har dock bytt ut den tunna originalsulan i innerskon mot en formgjuten. Det gör stooor skillnad när du har en sula som är exakt anpassad till din egen fot.

Jag tycker att det är ett riktigt bra köp.

Senast ändrad:
allrite.. tack för svaret, som nybörjare vet jag inte så mycket om det men tänkte gå ut imorgon på rean o köpa mig ett par såna men jag trodde att alla snowboardskor var såna som formar sig när man haft foten i ett tag... om dessa hittade endast ett fåtal recensioner på internet på engelska där man klagar på att själva spännena i skorna brukar gå sönder och vans inte ställer upp med support men antar väl att det är folk som spänner sönder sina fötter till brädan.. 1000kr är väl ett ganska bra pris för ett par sprillans nya boots med sån BOA spänning... tack för supporten.. är de några speciella bindningar man ska ha till dessa?? funkar de bra me flow må tro??

Såklart formar sig skorna efter dina fötter efter ett tag. Anledningen att jag bytte sula var att jag redan hade ett par formgjutna som var perfekta och de tar upp stötar bra mycket bättre än den tunna originalsulan.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp