Var är bästa säsongar stället?

callander

Ny medlem
Tjena
Jag och några polare har planerat att åka ner och säsonga nästa år i mellan perioden Januari till mars.
Vilket ställe borde man åka till?
Platsen ska gärna ha:
-Riktigt bra offpist
-Hyfsad park
-Bra afterski
-Bra fest i allmänhet
-Helst några flera skibummare
-Samt boende och jobb (inte jätte viktigt sånt brukar lösa sig)

Har varit i alperna ett par gånger så jag har lite koll, men jag uppskattar all hjälp jag kan få.
Tack på förhand
Ps. Är skidåkare om det skulle göra någon skillnad.
/Andreas

det beror på vad du är ute efter..

park är det LÄTT åre eller kläppen om du vill vara i sverige annars whistler eller mammoth (världens bästa park)!

puder kan nog whistler vara bra även där. annars är det nog FETT me puder i banff. vill du vara i alperna är det engelberg som gäller. där kan pumpa puder på dagarna och pumpa lu.er på kvällarna in the hizzouse!!!!

i åre har du också bra puder och fet fest. men svårare med jobb och boende..

truetail YOY O YO YO YO

switch

tiptwin sa:
det beror på vad du är ute efter..

park är det LÄTT åre eller kläppen om du vill vara i sverige annars whistler eller mammoth (världens bästa park)!

puder kan nog whistler vara bra även där. annars är det nog FETT me puder i banff. vill du vara i alperna är det engelberg som gäller. där kan pumpa puder på dagarna och pumpa lu.er på kvällarna in the hizzouse!!!!

i åre har du också bra puder och fet fest. men svårare med jobb och boende..

truetail YOY O YO YO YO

switch
Banff får ganska lite snö med Kanadensiska mått. Förlåt...va bara tvungen att rätta dig. :D

Whistler har väldigt mycket snö men också mycket folk men du ville juh ha fest.

Senast ändrad:
Jag skulle nog tipsa om Whistler. Visst, där är hur mycket folk som helst. Men där faller mycket snö och på få ställen kan man få så avancerad åkning inbounds och lavinkontrollerad. Sen ngn dag efter senaste snöfallet kan man ge sig utanför systemet till den riktiga offpisten.

Tänkte mig mer i alperna men whistler låter nice.
Är det dyrt i whistler?
Några alternativ i Alperna?

???

Om du inte är helsåld på parken så är Chamonix helt ok, även om det är en himla puderhets och stor konkurrens om orörda åk.
På alla övriga punkter kvalar cham definitivt in som en het kandidat.
Det positiva är ju att det är en riktig stad där man kan göra massa andra saker (klättring både inne och ute, gym, simhall, bowling osv), vilket jag tycker är rätt schysst om man gör säsong.

callander sa:
Tänkte mig mer i alperna men whistler låter nice.
Är det dyrt i whistler?
Några alternativ i Alperna?

???
Jo whistler blir lätt dyrare än alperna. men jag rekommenderar ändå det som första säsong, speciellt om man är skidintresserad. Ska man göra säsong i baren kan man lika gärna göra det i alperna.

Lite uppslag att söka pa:
Ischgl österrike
Laax Schweiz...eller Zermatt i Schweiz
Val d Isere eller Val Thorens Frankrike

Jag säger inget om hur mkt party för det vet jag inget om...

Håller helt med Hnrk!!! Chamonix passar helt in på alla dina krav!!! Hyfsad park, SUPER offpist, fet afterski o feta partajer(säkert :P), redigt me restauranger, mycket boende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! CHAMONIX- ditt val!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D

Har varit i både Whistler och Chamonix på sesong. Det är nog lite billigare att leva i whistler. Mkt folk på båda platserna men jag tycker Whistler va snäppet värre speciellt på helgerna då det bara tar 1,5h från vancover att åka dit. Någon park har jag aldtig sett i cham(utom några bulor på gm om det är dom folk snackar om) så där vinner Whistler med hästlängder. Chamonix är bra mkt högre också typ dubbla fallhöjden.

afmelking sa:
Håller helt med Hnrk!!! Chamonix passar helt in på alla dina krav!!! Hyfsad park, SUPER offpist, fet afterski o feta partajer(säkert :P), redigt me restauranger, mycket boende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! CHAMONIX- ditt val!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D
taggad kille :D

haha, märkte just att jag gjorde dne största bumpen ever xD
ledsen guys

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp