Var bor du?

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
Var bor du?
Tjena!

Undrade bara vars dom flesta skidåkare och dom här på freeride.nu bor. Vinner sthlm, eller är det fler i norrland?

Så skriv vars ni bor, och gärna hur många skiddagar ni hinner med..

Senast ändrad:
Var bor du?
hähu, nu är jag mobbad här. Jag bor i en liten håla s.k Billesholm strax utanför Helsingborg. Fast jag hinner endå med ett par månader om året beroende hur det ser ut på skadefronten.

Var bor du?
Även jag huserar i Karlstad (verkar som Värmlänningarna regerar här ;).
Hinner väll med ca 3 veckor eller nått. Har inte räknat ihop.

Men har blivit weekend i Åre, långweekend i Kittel (ska säkerligen dit i till påsken också), långweekend i riksgränsen, weekend i Branäs och lite strödagar då och då i värmländska fjällen... också är avslutningshelgen i stöten inplanerad.

Sen har jag iofs planer på att ta en del dagar i slutat av vintern på Nya Zeeland i år. Hoppas att jag hinner dit innan snön försvinner bara, men annars blir det glaciäråkning.

Var bor du?
Luleå, norrland. Jag hinner nog över hundra, från jul så åker jag skidor alla dagar utom fredagen, ibland inte heller Onsdagen, ändå till snön försvinner, det kan vell vare lite efter maj typ.

Ja värmlänningarna verkar regera här :P

Var bor du?
på kontoret i Umeå

Innan man kan dra några slutsatser av antalet skiddagar bör man nog vara lite noggrannare med att definiera vad en skiddag är för något.
Innebär en skiddag att man åker en heldag i fjäll eller alpmiljö,
eller att man åker några timmar i den närliggande slalombacken med 70+ fallhöjdsmeter.

Jag har jagat ihop 20 nettoskiddagar i fjällen hittills i år siktar väl på ungefär lika många till innan säsongen är över och som förvärvsarbetande skattebetalare så är det inte så lätt att skrapa ihop fler så jag är imponerad över dom som pratar om 100 dagar/ tre månader

Var bor du?
Bährra! ;)
Jo absolut, de som bor i fjollträsk och räknar sina dagar i Väsjöbacken är väll inte mycket att hurra för. En liten jordhör i stan med en knapplift...

Var bor du?
Jag bor på Åland där det knappt finns snö, än mindre en skidbacke.
Skiddagar i året: alldeles för få men har i alla fall hunnit med en vecka i Åre denna säsong.

// Finnudin

Var bor du?
TokOlof: Backarna här i Norr öppnar oftast vid Lucia, sen stänger dom sent somfan, det blir senare än Maj och sen finns gränsen, där kan man köra på sommarlovet :P

Var bor du?
Jodåsåhatt i Kristianstad i Skåne. 14 alpdagar och några skånska skidagar har det blivit. Siktar på nån weekend uppåt o kanske en vecka till påsk

Var bor du?
Bor i Stockholm.. södermalm..
Hmm... har bara hunnit med 7 dagar i Trysil hittills.. kört lite i skogen i Farsta oxå typ, haha :)
Blir nog 2 - 4 veckor mer åkning för mig innan året är slut... då räknar jag med en vecka i sommar som förhoppningsvis blir av...... värdelöst lite åkning :(

Var bor du?
Växjö !!
Hinner och hinner, hinner gör man la, det är ju pengar som sätter stopp.. men blir la upp emot 3 riktiga veckor

Senast ändrad:
Var bor du?
östersuund nårrrland. tror ja.. så många det går. e liftarna öppna så åker jag:d varje helg varje lov.

Var bor du?
piteå, grannstad med luleå. tror jag hinner med ungefär en månad med skidåckning. jag hinner int så mycket för jag går hockey.

ha det

Var bor du?
beitostølen i norge... denna sessong har jag redan stått 5 veckor!!! står varje dag 1 januari til 1 maj! + alla dagar liften är öppen från sessongsstart...

Var bor du?
Sthlm..

ca 40/år, beror på vilken cashflow jag har under året, men börsen gå ju fortfarande bra så..

Ps. inte relevant men är faktiskt en av få äkta sthlm:are, vilket innebär att mina far/morföräldrar är födda och uppväxta i sthlm likaså min föräldrar samt jag, alltså tredje generationen, ovanligare än man tror, dom flesta är på något sätt inflyttade.. anser mig dock inte mer sthlm:are än någon anna för d ;-)

Var bor du?
från oskarshamn från början.. pluggar nu på SCoTT i Orsa och kommer nog ha ca 150 skiddagar den här säsongen! ha det fint

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp