Var börjar man ?

Acon

Ny medlem
Var börjar man ?
Hej
Jag har inte åkt skidor så länge ... men börjar nu fudera på att fätta min första "flip". och då undrar jag helt enkelt vad men ska börja med, Front- eller Backflip? vilket e enklast och i så fall kan man få lite tips till sin första flip ?
//Acon

Var börjar man ?
backflip är klart lättare för då har du redan en del av flipen avklarad när man kör upp på upphoppet. om man ska göra den är det i princip bara att dra bakåt och skjuta ifrån lite

Var börjar man ?
Backflip är lättare men i början är det äckligt... lättare att samla mod till en frontflip i början

Var börjar man ?
beror väl på. om du är duktig på o göra frontflip på typ madrass o liknande så börja med de. men om båda gymnastiska övningar är dig främmande så tror jag att backflip är enklast, då har man ju som sagt hälften klarat när man lämnar kicken..

Var börjar man ?
Det där är helt klart olika från person till person. Du vet nog själv vad du ska testa först.

Var börjar man ?
Nu åker ju jag bräda då då, men jag hade iaf lättare att börja med front. (inte för att jag sätter det men men, bakåt sätter jag). Front kommer man runt, men jag klarar inte landningen, Man övervinner rädslan lite genom att man märker att man kommer runt lätt. Klarar du det från ettans svikt i simhallen, eller ännu heldre från en "stum" etta, så klarar du det på skidor med...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp