Var får man tag i Rootbeer?

Snel-Hesten

Medlem
Har inte kollat runt om någon lagt upp den här tråden förut, men, men.
Jag undrar om någon vet om det finns någon svensk återförsäjare för rootbeer?
Helst i dala trakten?
Är hemskt sugen på att smaka den drycken.
Och undrar även om någon vet vad den smakar?

Senast ändrad:
Stinsen i sollentuna :P Där har dem också Vannilla coke, cherry coke, dr pepper, och typ ngt som heter Vail.

Och de smakar skit äckligt, som tuggummi utan kolsyra, blä!

CharlesAndreas sa:
Stinsen i sollentuna :P Där har dem också Vannilla coke, cherry coke, dr pepper, och typ ngt som heter Vail.

Vad jag vet har inte tuggummi kolsyra?!? (ja, jag fattar vad du menar....)

nya flugan. Förr gnällde alla på att det bara pratades om vilka skidor man ska ha.
Nu är det fan bara om var man köper läsk eller får tag på stickers.

Men när man ändå är inne så är ju klassikern med en rootbeer och en klick cookie dough glass

Ica kvantum i göteborg har typ 3 sorter, riktigt äckligt enligt mej, men vafan gör man inte för att få sin socker-fix?

sabis, fältöversten i sthlm har det med bla. dr pepper, vanilla coke å annat smått och gott...
trodde för övrigt att jag var den ända som gillade rootbeer man där ser man...

Blä vad äckligt! Tänk dig smaken av jenkatuggummi och lukten av linemet... rootbeer smakar precis så, fyy farao!
Får chocken om man väntat sig ölsmak så kan ju vara kul att luras iof, det är nog enda anledningen till rootbeer köp...

Fat-O sa:
CharlesAndreas sa:

Vad jag vet har inte tuggummi kolsyra?!? (ja, jag fattar vad du menar....)
Haha, fick inte ut de rätt ka vet :P Ja menade att det smakar som den inte har ngn kolsyra OCH att den smakar tuggummi :P

konsum (ja jag vet att det inte existerar langre) hade en hylla med massa sant har, typ rootbeer, oreos, amerikanska marschmallows mm. kolla pa coop.

finns på ICA Maxi på Mölndalsvägen i Mölndal, strax utanför Göteborg, där finns även vanilla coke, mountain dew, mountain dew code red(?), cherry coke och dr pepper!

Senast ändrad:
Om man vill smaka på något riktigt gott så ska man ta ett glas och ha i vaniljglass och sen hälla i rootbeer :D Sjukt gott!!!

Tillbaka
Topp