Var finns snön just nu 8/11?

wuliloha

Ny medlem
Kikar runt just nu på vart man kan bege sig och åka skidor helst i alperna och söka jobb och boende nu i veckorna?
Säsongen har ju inte riktigt kommit igång men tänkte mest kanske är några ställen bättre än andra?

//
Håkan

överdhuvudtaget tror jag det är glaciäråkningen som är bäst just nu. i tignes brukar man kunna hitta riktigt bra åkning tidigt, t.o.m lite lössnö åkning ibland.

Verkar snöa bra i mitten och västra Österrike enligt snow-forecast.com. Men som sagt just nu är det nog höga glaciärer som gäller om du vill hitta snö.

Fick just ett mail från de jag bodde hos i Kanada. Det har redan kommit 80 cm i Kootenay Pass. Nåt att satsa på några veckor innan alperna kanske :-)

Pisterna i Zermatt är bra, det har komit bra med snö på över 3.000 m, ingen direkt off-pist dock. Glaciärerna är inte helt säkra än (går att chansa givetvis). Rejält med snö (60-100 cm) och kyla väntas närmaste 10-dagarna. Håll tummarna, vi är på väg dit för några dagars puder den 1/12.

Det har snöat i natt i Innsbruck o det skall snöa de närmaste 2 dagarna så Stubaier Gletscher e öppet o har puder, www.stubaier-gletscher.com

Jag var uppe i Lake tahoe for tva veckor sedan. Det fanns ganska mycket puder dom hade till o med fatt ihop en park. Det var sjukt fint vader. Ska upp igen i helgen.

Bare tull at de har åpnet en hel del pister i val disere, fins ikke snø under 2500m. Det var bra forhold på grand Motte på lørdag 5 heiser åpne der. Ellers skal de åpne espace killy siste helgen i november. Men de behøver alvorlige mengder men nedbør for at det skal bli bra forhold da. Denne uken har det ikke hvertafall ikke kommet noe regn her i annecy. Men det er kaldt så vi får håpe de produserer kunstsnø.

Tillbaka
Topp