Var förvarar man bäst extragoggles?

Niiiicke

Medlem
Tänkte kolla med er var man förvarar extragoggles när man är ute och åker bräda bäst för att inte skada linsen på gogglesen när man ramlar med full kraft. Lyckades nämligen spräcka linsen på ett par gamla oakley på det sättet. Hade extragogglesen i jackan. Fast har man dem i ryggsäcken så borde de kunna skadas också när de stöter mot spaden och ev. termos.

Någon som har något bra tips förutom att jag ska låta bli att ramla?

Absolut bäst är att skaffa ett fodral till dom, tror de flesta märken har. Vissa är riktiga hardcases i plast och andra i förstärkt tyg (eller dylikt).
Där kan du ha med dig ett par extra goggles och några linser. Alternativt är att skydda dom bakom spadbladet.

Högt upp, oftast druttar man nedre delen av ryggen hårdare och då är det inte så kul när dom ligger längst ner i ryggsäcken. Dakine har ju ett goggelsfack högst upp på endel väskor!

Bäst är väl, ja ett tjockt fodral från t,ex Oakley.
Brukar finnas där det finns brillor, från Oakley iallafall.

Eftersom att du bor i Karlstad så borde du kunna traska in i skatebutiken mittemot Stadium (vet inte vad den heter efter att Concrete la ner). Dom har eller kan fixa Spy's hardcase, dom tycker jag funkar bra i alla fall.

Som Utter säger är fodralen bäst, vet att oakley (om du har det fortfarande) har hardcases att köpa. Att ha dem i tygpåsen som medföljer bakom spadbladet brukar fugera oki

om man nu måste ha med sig 2 par goggles ut så har man alltid dom i gogglepåsen högt upp i väskan som biggies säger.

Tack för tipsen. Hittade det bäst förstärkta fodralet hos oakley där man fick ner 3 st. goggles, som bestod av en tygliknande väska. Någon som vet om något märke har hardcases i plast, det borde vara det som tål mest smällar tycker jag. Och man borde få ner gogglesen oavsett vilket märke det är för tycker jag.

Tror att Zeal hade/har ett i plast, dock tror jag inte du behöver ett i hårdplast.

Oakleys är schysst för resor och så, men jag tror inte du vill bära med dig ett sådant i ryggsäcken när du åker. Dom borde ha liknande som Spy, Quicksilver, Zeal etc har där du får plats med ett par gogglar och ett par stycken glas.

På min DaKine ryggsäck så finns det ett bra fack högst upp (Ryggsäcken typ alla har.) Fungerar bra där! Klarade en vinter i alla fall.

Om det ska vara plastfodral måste det vara riktigt hårt... För jag kraschar hårt:)

Mina extragoggles brukar ligga i den vanliga tygpåsen, nerkastade i ryggan bredvid vattenflaska, käk och all annan bråte som ligger där. Har inte kört sönder dom ännu eller ens hört talas om någon som gjort det.

Glisseur sa:
Mina extragoggles brukar ligga i den vanliga tygpåsen, nerkastade i ryggan bredvid vattenflaska, käk och all annan bråte som ligger där. Har inte kört sönder dom ännu eller ens hört talas om någon som gjort det.
Glisseur står när de andra faller ;)

Håller faktiskt med. Jag har ett hardcase från DaKine men använder det aldrig. Använder vanliga tygpåsen bara. Och jag står inte när Glisseur står...

//H

Hasse sa:
Glisseur sa:
Glisseur står när de andra faller ;)...

..Och jag står inte när Glisseur står...

//H
vad har gogglarna med sex att göra? :o

Till Oakley Wisdom finns en hardcase, finns säkert till deras övriga modeller med. priset har jag ingen aning om, inte vart :P

NP_Sweden sa:
Denhär oakley bagen borde vara den mest ekonomiska om man har minst 2 st goggles även om den tar lite plats i ryggsäcken då.

http://oakley.com/pd/3289/10450
Personligen skulle jag aldrig baxa ner den där i min åkryggsäck, som sagt var smidig vid resande men alldeles för stor för åkning. Hur ofta har du med dig mer än ett par extragogglar ut i backen?

Utter sa:
NP_Sweden sa:
Denhär oakley bagen borde vara den mest ekonomiska om man har minst 2 st goggles även om den tar lite plats i ryggsäcken då.

http://oakley.com/pd/3289/10450
Personligen skulle jag aldrig baxa ner den där i min åkryggsäck, som sagt var smidig vid resande men alldeles för stor för åkning. Hur ofta har du med dig mer än ett par extragogglar ut i backen?
Man har ju aldrig fler än ett par extragogglar men problemet för mig i alla fall är var man förvarar paret extragogglarna säkert.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp