Tjabba! Jag har inte allt för mycket erfarenhet av olika ställen men har ändå varit lite här och var i världen!
Personligen diggar jag Val d'isere ordentligt! Kan vara för att den senaste resan blev så lyckad med en optimal balans mellan backförhållanden, umgänge och bakfylla. Finns dock bara cirkus en park där men det finns så mycket naturliga "obstacles" att leka på ändå!
Rekommenderat är att man köper det stora liftkortet(Espace Killy), vilket ger tillgång till hela skidområdet(bla Tignes). Alltså kan man också boka resan till Tignes men ändå hänga merparten av vistelsen i Val d'isere, om man nu önskar det. Att åka till Tignes har vad jag sett visat sig varit lite dyrare när jag kollar, men det öppnar ju ändå upp för lite fler resmöjligheter. Systemet ger tillgång till ett stort, stort antal backar och det finns både riktigt fina pister och även oändligt med off-pist-möjliogheter, fantasin sätter gränser här!
Val D har också La folie douce, helt magisk afterski om man diggar house och dans, kanske inte det bästa om man gillar att sjunga med till gamla rock-klassiker eller gammal svenskpop. Utelivet är enligt mig riktigt bra också!
Senast jag var där betalade jag runt 8000 kr med flyg, boende och liftkort i en vecka vilket är riktigt schyst. Spana runt på lite sidor och se vad du kan få för deals! Ett tips kan vara att maila/ring företagen, då detta lite då och då ger ett bättre pris än bokning direkt på sajten.
Om jag vinner på triss hade jag utan tvekan kunnat hänga med, dock så är man student och 3 resor är redan bokade vilket minskar möjligheten till att lägga om budgeten för ännu en resa.
Hoppas att ni hittar något som passar och blir askul! bara fråga på om ni undrar något annat!
/En dude från Götet