Var i Jämtland finns snön?

Ninndill

Ny medlem
Var i Jämtland finns snön? Var finns de öppna liftarna och välpistade backarna? Var ska man åka om man inte känner för att spendera en dag till i någon barnbacke tillsammans med tusentals andra snödesperata människor?

Har försökt kolla runt på diverse siter på nätet, men alla säger emot varandra. Någon som har nåt förslag, gärna under 10 mil från Östersund.

åkt till Ramundberget..Ligger visserligen typ 25 mil från ö-sund men det är lätt värt att åka dit..Mkt fina backar, men ganska mkt folk

Kom hem från Åre igår, bitvis glest mellan snöflaken men på andra ställen är det riktigt bra (relaitivt sett alltså). Duved var ingen höjdare, mycket sten som går igenom, Björnen var sådär, rätt mycket barmark där med. Olympia var som vanligt, uppkört, stenhårt med skrapsnöpucklar och trångt. Rödkullen (som jag inte var till själv men fick höra av andra) är tydligen helt OK nu, dessutom öppnade de upp Stendalen igår och där var snön riktigt bra, åtminstone jämfört med resten antar jag. Det lutar också åt att de öppnar upp gondolen nu, Röda är pistat och klart.

Jadu, åk då fan inte till åre, där är snön helt sanslöst dålig. Däremot om du från Undersåker, som ligger ca: 2 mil från Åre, om du tar vägen från undersåker mot vålådalen, och sen svänger in till trillevallen som ligger ung. 2 mil in på den vägen, där har du nog bäst skidåkning i Jämtland. Pisterna är fina, inte isiga och hårda, och anledningen till detta är för att det ligger i en slags gryta där det alltid är kallare. Rätt mkt snö på sina ställen, hittade en hängdriva och i landningen var det ungefär 60 cm snö ^^

Edit: När jag var där i förrgår, då solen sken och vädret var underbart, då var det kanske 10 - 15 bilar parkerade på trillevallen...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp