Var kan framgaffel köpas?

avehag

Ny medlem
jag hadde tänkt att köpa en bomber framgaffel till min NS trafic cykel men jag vet inte vart ska kan få tag i sånna någon som vet :)?

Senast ändrad:
thomass sa:
KBerglund : förklara vad som gör bomber värdelösa ?
kan ju säga att marzocchi är ju kända för att ha problem med sina gafflar, och i dessa dar är marzocchi bara skit. Köp rox shox eller fox!

om du ändå envisas med att köpa bomber, köp modell 07 eller tidigare, för på den tiden var det bättre!

jibbtor sa:
thomass sa:
KBerglund : förklara vad som gör bomber värdelösa ?
kan ju säga att marzocchi är ju kända för att ha problem med sina gafflar, och i dessa dar är marzocchi bara skit. Köp rox shox eller fox!

om du ändå envisas med att köpa bomber, köp modell 07 eller tidigare, för på den tiden var det bättre!
Jag har kört med en dj1 08 och har inte haft några problem.Stryktålig som fan .Dock som sakt har det sett svart ut för marzocchi nu när dom flyttade produktionen.

Jo som folk har sagt så skulle jag inte rekomendera att köpa en bomber. Har kört på min nu i cirka 4 månader och jag är inte nöjd med den (känns som den redan glappar) så du ska nog hellre satsa på en boxxer eller något i den pris klassen, för är det något som du inte ska snåla på så är det gaffeln.,

En boxxer på en ns traffic? Ramen lär ju hålla länge...Köp en rock shox argyle, manitou goldlabel/ sherman eller något liknande. För övrigt så suger inte bomber gafflar, men efter 07 har de blivit sämre. Du bör inte ha en gaffel med mer slag än 130mm på en traffic.

Senast ändrad:
Nej jag mena inte att han skulle ha en boxxer, det skulle ju va åt h*lvete de! men att han kanske skulle gå upp lite i prisklassen.

Tillbaka
Topp