Var kan man värma boots i Jönköping eller Linköping?

Oskar88

Ny medlem
Hej!

Detta blir min första tråd i detta fina forum, hoppas jag skapar tråden i rätt del av forumet.
Jag undrar om någon vet något ställe i Jönköping eller Linköping där man kan gå och få sina nya snowboardboots värmda så man kan få lite bättre passform och skynda på inkörningsprocessen lite? :)
Bootsen ifråga är 32 Lashed eller Nitro Venture TLS, beroende på vilka som passar bäst när jag väl får hem dem :).

Tack för mig!

Mvh Oskar

Välkommen!

Den enda "riktiga" alpinaffär jag vet om i Linköping är Jockes alpinservice i mjölby (precis utanför linköping). Inte helt säker på deras utbud men om du ska hitta i lkpg med omnejd tror jag du får testa där.

mvh

Årets Nitro boots? Se till så snörningen sitter... Har haft problem med mina årets så köpte ett par burton boots istället :/

Ja precis, det var årets modell. Åfan där ser man, hur pass påtagligt är problemet? Då ligger ju genast 32 Lashed bättre till om den bara passar bra på mina fossingar :).

linder sa:
Årets Nitro boots? Se till så snörningen sitter... Har haft problem med mina årets så köpte ett par burton boots istället :/
Ja precis, det var årets modell. Åfan där ser man, hur pass påtagligt är problemet? Då ligger ju genast 32 Lashed bättre till om den bara passar bra på mina fossingar :).

För mig släppte det när jag försökte få byxorna över bootsen och vid några carves... Har inte provat att byta låsmekanismen (som jag fått av distributören än) men vad jag sett är att dom i år har bytt till mycket mindre fjädrar så har inte jättestora förhoppningar.

En bild på fjolårets och årets fjädrar så ser du vad jag menar
https://goo.gl/photos/6mEB66BaGCuUNUSm6

Senast ändrad:
linder sa:
För mig släppte det när jag försökte få byxorna över bootsen och vid några carves... Har inte provat att byta låsmekanismen (som jag fått av distributören än) men vad jag sett är att dom i år har bytt till mycket mindre fjädrar så har inte jättestora förhoppningar.

En bild på fjolårets och årets fjädrar så ser du vad jag menar
https://goo.gl/photos/6mEB66BaGCuUNUSm6
Det var tråkigt att höra. Men jag funderar på att chansa på Nitro bootsen ändå då de var bland det skönaste jag haft på min fot någonsin. Och de verkar låsa riktigt bra bara man kollar så snöret verkligen hamnar i låsmekanksmen och inte utanför när man drar åt.

Oskar88 sa:
Det var tråkigt att höra. Men jag funderar på att chansa på Nitro bootsen ändå då de var bland det skönaste jag haft på min fot någonsin. Och de verkar låsa riktigt bra bara man kollar så snöret verkligen hamnar i låsmekanksmen och inte utanför när man drar åt.
Härligt! Hoppas dom funkar bra! Jag blev iaf riktigt besviken då jag haft 4 par Nitro boots innan (2x Ultra, 1x Team, 1x Venture) som jag varit nöjd med, så jag vet hur man snörar åt dom ;)

Tillbaka
Topp