Kruxelidux_ninjamaster
Aktiv medlem
var kommer Baggy stilen ifrån?
hahaha.. Jag kör med baggy kläder och därför äääälskar jag hip hop!!!!!!!!!!!simonthyrberg sa:ganska mycket fel i det du säger. har du glömt bort att alla skidåkare/snowboardåkare/skateboardåkare som INTE åker i fula xxxxxxxxxxxxxl? inom skateboardåkningen så kan jag säga dig att det LÄTT är minst lika många som kör den f*n så mycket mer snygga och sköna rocker-stilen med mer tajtare kläder och lyssnar på riktig musik (rock). inom skid- och snowboardscenen så börjar det även bli mer och mer så, vilket är riktigt nice (till vissas förtvivlan). skönt att folk även inom skidåkningen börjar fatta att man inte åker skidor för att vara "cool" och gangster, vilket absolut inte har någonting med skidåkning o göra. kolla bara på äldre skidfilmer o kolla på stilen o lyssna på musiken så ser man rätt tydligt vilken typ av musik och stil som en gång startade den här typen av skidåkning. inte f*n var det hiphop och stora kläder iaf. så låt oss ta tillbaka "newschoolskidåkningen" dit den en gång kom ifrån och hör hemma. rock, inte hiphop.Ollesson sa:Satt och funderade på hur de stora kläderna hamnade ute i skid/snowboard backen.
Min teori ligger lite i att allt startade med skateboardåkarnas klädstil. De stora byxorna, de gigantiska huvtröjorna och xxxl t-shirtarna.
Skateboarden startade i amerikas förort där stora kläder alltid varit inne.
Sedan när snowboarden tog fart som även liknar skateboard så övergick även klädstilen till snowboardbacken.
Förr åkte imprensip alla skidåkare i tajta kropps strumpor och färgglada Stig Helmer Lagg.
Men nu när det vi idag kallar Jibbning blivit extremt stor på grund av att twin-tipsen kom, och då överfördes även klädstilen över till skidåkarna.
Samma gäller även musik stilen som gått i arv från skateboarden till Jibbningen, Hip Hop.
Av dessa två kombinationer "stora kläder och hip hopen" har vi kommit till den delen av newschool skidåkning vi kallar Jibbing.
Plus att det ser mycket cleanare ut med gigantiska XXL kläder. =)
Det här är min teori vad är din?
// Johan Olsson
Jag vill även vara cool och gangster!!
Nee, ja kör med det för att det känns bättre och ser bättre ut.
Rocker stilen e ju bara sååå snygg också!! OK med tighta brallz och fet jacka, lite små coolt.. Men tighta kläder (inom skidor) är ju bland de fulare..
Sen har väll inte skidåkning ngt att göra med att vara rocker och stenhård!