Var köpa billig hjälm?

Wunder

Ny medlem
Var köpa billig hjälm?
Behöver en hjälm.
Skall jag köpa det i Sverige eller är det billigare på plats i Chamonix?
Om någon vet nån affär i Stockholmsområdet som säljer billiga hjälmar kan ni väl tipsa.
Det spelar ingen roll om den spontanexploderar på huvudet, bara den är billig och någorlunda snygg...

Var köpa billig hjälm?
om du ändå skiter i funktionen så kan du ju antingen skippa, eller köpa en begagnad. fast du kanske tog i lite i överkant med 'spontanexploderar', vad vet jag...? :)

Var köpa billig hjälm?
Det lär inte vara så billigt på plats i Chamonix?

Stadium har bra Pro-Tec hjälmar för 400-700, det är ett billigt pris för det skydd man får. Själv kör jag en Pro-Tec Classic (ca 499 SEK) - väger lite, sitter bra och har räddat mig från många grova smällar.

Var köpa billig hjälm?
Nu har faktiskt Warp släppt en någolunda snygg men väldigt bra skyddande hjälm som heter Dark Rider! den är jätte bra säger de folk som har använt den och skön är den! den ligger på 399:-

Var köpa billig hjälm?
Stadium alltså?
Det borde jag tänkt på, dom verkar inte så dyra, och prylarna jag köpt där tidigare har hållt helt ok kvalitet.

Var köpa billig hjälm?
Jag köpte min Cébé-hjälm i Chamonix & den var billigare än vad jag hittat den för i Sverige.
Om jag vore i ditt läge skulle jag leta runt lite innan det bär av till Chamonix och om jag hittar något som känns rätt så blir det affär, annars får det bli något i Chamonix...
Det finns ju en hel butiker där...

Var köpa billig hjälm?
Var in på Stadium och köpte en Everest Vectine för 79 kr, vilket är ca 400 kr billigare än jag budgeterat.
Bör väl sägas att den var en av många hjälmar de reade ut p.g.a. obetydliga repor, men jag är trotts allt svinigt nöjd!

Var köpa billig hjälm?
Wunder sa:
Var in på Stadium och köpte en Everest Vectine för 79 kr, vilket är ca 400 kr billigare än jag budgeterat.
Bör väl sägas att den var en av många hjälmar de reade ut p.g.a. obetydliga repor, men jag är trotts allt svinigt nöjd!
Låter som den livsförsäkringen kanske var lite billig? Men vill man snåla på det så...

Tillbaka
Topp