Var köpa G3 Alpinist i butik?

dnleriksson

Aktiv medlem
Hej, jag söker ett par nämnda hudar, men har inte hittat någon butik som säljer dem. Har bara sökt på nätet efter butiker (har inte letat i Uppsalas butiker), men hittar ingen i Sverige!! Nån måste väl sälja dem...
Bor i Uppsala så helst där men Stockholm kan man väl offra sig att åka till! Blev lite bråttom då vi ska upp nästa vecka och jag precis sålde mina andra skidor med hudar. Annars hade jag kunnat skicka efter men tiden räcker inte till nu...:/
Söker storlek Long 140mm...

SC är det enda stället jag hittat dem på men blir lite stressigt till torsdag med alla helgdagar! Hade ju G3 innan också men kommer inte ihåg var jag köpte dem för några år sedan :|

Får höra med bussföraren på sovbussen till Kittel om han kan svänga förbi Åre och knacka på mitt i natten och köpa ett par till mig :P
Whistler blir nog tajt... Kul för dig som vet att det finns där! Borde betyda att du glider runt där, stackare... :D

Kolla Telemark-Pyrenees. Priset hamnar på 1500:- med expressfrakt, som av erfarenhet är väldigt express.. Maila dem och kolla vad de säger om leveranstiden om du är osäker, de brukar vara snabba att svara!

Tack för tipset! Tyvärr verkar rätt storlek vara out of stock :(
Får hoppas på butikerna i Uppsala eller möjligtvis Stockholm!

Jaha, vad synd.. Black Diamond kanske är ett alternativ annars? Tänkte bara höja ett varningens finger för Pomoca som jag hade till mina Sidestash innan de såldes. Andra kanske är av annan åsikt, men jag upplevde både glid och klister som betydligt sämre än de BD-hudar jag införskaffat och skurit till de nya laggen. Lycka till!

Uppsala och stighudar var ingen kombination som ens existerar verkar det som... Ski Total hade ett par Kohla 110mm and thats it!
Får klara mig utan hudar den här resan verkar det som. Blev en polare till som kom med utan hudar också så det får bli så nu :/

Tack för hjälpen allihopa! Kommer beställa ett par från någon av nämnda sidor till nästa resa :)

Tillbaka
Topp