Danil sa:
magnusericsson sa:
Nu har jag inte läst alla inläggen så detta kan ha tagits upp innan, det är inte bygelliften det är fel på, det är åkaren!
Om flertalet åkare får ont eller har problem med ankarliften borde väl ändå det mest logiska vara att ankarliften ändras och inte skidåkarna för det är ju faktiskt så att den är gjord för att betjäna oss, inte tvärtom.
Som brädåkare så anser jag att ankarlift är så jävla mycket bättre än knapplift och sittlift!
Sen om man kollar på dom som inte riktigt kan åka så har dom minst lika stor problem i ankarlift som knapplift.
När det gäller längdskillnader så är det ju bara vrida så ankaret går snett... Jag som är 178 har inga problem att åka varken skidor eller snowboard med småkids eller brorsan som är närmare 2m.
Är man osäker på att åka så spänner man sig i onödan och tillslut blir man trött av det.
Skyller man då det på liftens konstruktion istället för sin egen åkteknik så är det bara ett tecken på att man inte vet hur man åker
Hade iförrgår i idre en gubbe runt 50 som inte ville åka i ankarliften med mig av anledningen som jag hörde att han sa till sina barn, att jag åkte bräda och dom kunde inte åka lift... så jag åkte upp före honom, han missade första ankaret o fick det i ryggen andra ankaret fick han hjälp med och höll krampaktigt fast sig i det hela vägen upp... Medans jag åkte rakt avslappnat med telefonen i näven.
Edit: som nämts tidigare i tråden, enda gången akarlift blir sjukt jobbigt är när det blir riktigt brant, men då är det fortfarande bättre än knapplift i mina ögon