Varför Åre?

Dave_Spruce

Medlem
Varför Åre?
Varför ska man åka till Åre och säsonga när man kan åka till Alperna? Bara en fråga.. -innocent- Chamonix eller Åre, vad säger folket? Ha det, tja.

/David

Varför Åre?
Ja du, den frågan har ju aldrig disskuteras hær på forumet!?

Nu ær det ju så bara att vi alla ær olika vad det gæller att ta steg ut i værlden i olika åldrar.
Vissa ær lite førsiktigare æn andra, så Åre fungerar nog i mångas fall som førsta sæsong. Før att sedan dra lite længre bort næsta sæsong.
Det ær inte så konstigt.
Sjælv så børjade jag i Åre och blev så førælskad i stællet och berget att jag har hamnade dær sæsong efter sæsong. Nu passerar jag 30 strecket och skall flytta dit, och jag ångrar ingenting. Det ær inte bara den extrema skidåkningen som alltid ær till 100% betydande utan før många också trivseln i byn.
Jag ær før den sakens skull medveten om de tusentals skøna, puderbeklædda alpfallhøjdsmeter jag gått miste om. Men jag ær 100% nøjd øver mitt liv och mina sæsonger ændå.
Mvh/ SH

Varför Åre?
därför att han sa ju varför!!

"Det ær inte bara den extrema skidåkningen som alltid ær till 100% betydande utan før många också trivseln i byn."

men jag förväntar mig egentligen inte att du ska förstå. många som inte vet vad åre ÄR fattar inte vad åre verkligen ÄR.

är så otroligt mycket.

Varför Åre?
*Tycker att Åre är ett ganska bra sätt att få ut mycke åkning om man fortfarande vill ha ett liv kvar i Sverige. Det är ju lite enklare än att dra till alperna.

*Alla talar svenska å de e ju bra ju!

*Sen vet inte jag om stämningen i byn är så himla kul jämt.. Kanske i Juni / juli då det är tomt på folk. Folk här uppe har lite attitydproblem men det får man väl stå ut med.. vi är ju faktiskt i Åre.

*Passa på att dra till alperna fort som faen annars kanske du blir gammal å grå och måste sitta hemma me frugan ;-)

Ha D /henke

Varför Åre?
Tycker att det blir väl mycket kritik mot Åre här på forumet. Gillar man det så behöver man inte åka dit, å då heller inte snacka skit om det.
Själv är jag glad att det finns ett bra berg som Åre här i sverige som inte ligger allt för långt borta heller......

////Chrille

Varför Åre?
Med risk för mycket hårda ord

vad jag hra hört är det bara en massa svåra Åre-bor med lite för mycket kaxxighet i Åre (såklart, de bor där) sånna som tror de äger allt och alla.

Och sen är det folk från fjållträsk som gör allt för att försöka vara som de=)

Kom in i matchen årebor och kom ut i världen=)

Varför Åre?
Den stora frågan borde väl vara:

Varför i helvete ser man ner så otroligt mycket på folk som säsongar i Åre när det faktiskt finns människor som väljer att säsonga i Sälen!?

eller...?

Varför Åre?
Och varför se ner på dom som väljer att göra en vinter i Åre eller Sälen när det faktiskt finns folk som väljer att sitta på ett kontor, vinter efter vinter efter vinter, och nöjer sig med några futtiga semesterveckor och helger i snön???

Varför Åre?
För att det är enklare och närmare för de flesta att åka till åre!
Man behöver inte bila genom hela tysklan och upp i alperna för att komma till ett mycket bra skidställe.
Sen är det nog billigare med!

men det är vad jag tror.

Varför Åre?
årebor e inte kaxiga.

självkart finns det undantag... det finns jävligt kaxiga & otrevliga människor på varenda liten bebodd fläck på vår stackars planet.

oftast uppfattas det som så att folk som kommer hit till åre gärna är lite kaxiga. men där finns det givetvis oxå undantag. jätte många. det vet jag. & det vet ni.

det e så jääävla KASST med fördomar, för det är ju precis vad allt handlar om egentligen.

free your minds dudes.

Varför Åre?
Attityder hit o attityder dit, det finns jäkligt mycke sköna människor i Åre som man inte ser om man bara letar efter människor med mycke attityd!! Hamnar man med rätt folk i sin omgivning så kan det inte misslyckas.. Köper man en snöskoter så rockar det röv så det räcker o blir över i Åre!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp