Varför blir min film så stor?

Juckelsprak

Ny medlem
Hej!
Jag gjorde en snowboard film får någon dag sen. Den blev totalt 3,30 min lång och endåså tar den 720mb utrymme :| Vad har jag gjort för fel när jag render den? Jag använde klipp från capture från en dv camera om det gör någon skillnad?

MVh
Robin

Använder vegas studio 4 btw :P

Jag har allt material lika långt.. ingen extra lång musik osv..

Senast ändrad:
du har antagligen renderat den i avi, ändra till wmv så blir den mindre;)

Okej, då ger jag det ett försök då ;) det är ingen inställning som jag behöver göra innan? Vilken wmv använder du? 8 eller 9 ?

när du väljer vart den ska sparas så ändrar du filformatet jag använder .... V9 (*.wmv) hehe:P

annars kan du ju alltid lägga in den i movie maker efter att du har redigerat och spara där, då¨blir den mindre;)

Jag fixade det :) tack för hjälpen alla!

Gjorde den till Wmv och tog template typ 512.. Fast det visade sig att jag skulle tagit lite mer för den blev väldigt dålig kvalite :( Men orkar inte göra om det, man lär sig till nästa film ;)
Fick ned den från 729mb till typ 11 mb haha:P

Hur fan gjorde du det?
>>>> Gjorde den till Wmv och tog template typ 512.. Fast det visade sig att jag skulle tagit lite mer för den blev väldigt dålig kvalite :( Men orkar inte göra om det, man lär sig till nästa film ;)
Fick ned den från 729mb till typ 11 mb haha:P

konvertera till typ mpeg lr nått. hade samma problem min film var 40 sek lång och när jag sparade den blev den 125mb stor sen konvereterade jag till mpeg och då blev den 25mb

avi är bara en container, sen måste du välja en vettig codec också. Lämpligen xvid.

och använd inte vanlig mpeg, det är ett gammalt förlegat format.

Bra kvalitet=mycket utrymme. Det får man leva med.
Pidaproductions nya film ligger just nu på 28gb ;)...

se den gärna på www.pidaproductions.se om 2-3veckor !

Antingen onödigt hög kvalité/Upplösning eller så har du renderat till en filtyp som kräver stor plats kanske?

Använd XviD codec (dvs. filtypen blir .avi) så får du bra kvalitet och liten fil. Konverteringen till XviD tar kanske några timmar men jag rekommenderar de!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp