varför detta ständiga snack om ghettogansters?!

Jibber_Skiz sa:
axlll sa:
Jibber_Skiz sa:
kan ju säga en sak, Ghetto "stilen" uppfanns för många år sen, innan världskrigen kan jag ju säga er, det var folk som var fattiga, bodde på gatan, som slogs för sitt liv varje dag! "GANGSTA"!

Om man vill vara en gangsta, kan man "bli" det, du tror att du är det, men du blir aldrig en riktig, typ som 50cent, bodde i ett svart, fattigt område, vart skjuten 9 gånger! om du gör det han gjorde är du en gangster!, och det där du menade med "kiip it riiiiil" osv, Jag tycker att svarta/färgade personer kan få använda det språket, för det passar dom iaf, om en vit kommer till en svart ba, Yoo niggah, whatts cracking dawg? då låter det bara patetistk, men om en svart säger så blir det bara coolt helt enkelt!
ööhh så du menar om jag säger yoo dawg är inte jag coool men om jag går och solar sen säger jag yoo dawg? är jag cool då?
om vi säger så här!, Är du fött svart , utländska föräldrar så tycker jag och mina polare att man har rätt att använda slangorden som , yo dawg osv, typ som Snoop Dogg, han använder det, och alla andra svarta kändisar, har aldrig sett en vit snubbe som sagt , Whatzup my niggah! whats cracking ?,
HAHA du måste ju vara efterbliven? Man får väl prata exakt hur man vill det har väl inte att göra om man är invandrare eller inte? och det är inte många invandrare som använder sån slang utan det är ju "nysvenskan" haha
Så du har aldrig hört texter med Necro eller varför inte eminem?

Hogizz sa:
"Som att sätta på sig en kattdräkt och säga "Nu är jag katt!""
Skrattar lika mkt varje gång. Kan riktigt tänka mig någon göra det.. Hahahajadör :D

Ang. om gangster lr inte är det ju bara rent bullshit.
Man har kläder man gillar. Vissa föredrar super-G dräkter och andra kläder som man kan tälta i.
Haha nu är jag katt va nog den skönaste liknelsen på länge!

"I överförd bemärkelse är ett getto ett fattigt område där socialt utsatta bor av ekonomiska skäl. Sådana områden finns i många länder. Välkända exempel är vissa fattiga storstadsförorter dominerade av särskilt svarta eller latinamerikaner i USA, till exempel Harlem (Manhattan, New York City) & Compton (Los Angeles, Kalifornien). Kriminalitet är ett vanligt problem i sådana områden"
- http://sv.wikipedia.org/wiki/Ghetto

"Gangster är en term för en individ som utövar kriminalitet, ofta som yrke. En gangster är ofta inblandad i någon typ av maffia eller organiserad brottslighet. Som ett adjektiv kan det användas som ett framställande av det våldsamma sätt som ofta används av kriminella"
- http://sv.wikipedia.org/wiki/Gangster

Senast redigerad av en moderator:
att folk orkar ta upp denna diskutionen om och om igen. du säger att du tycker det är ok om man vill köra den stilen men låt dom då göra det och tragga inte så förbannat mycket om det.

"nysvenskan" ja, för dom vill vara som dom som kommer från gatan, ni svennar vill ha respekt, svårare än så är det inte

haha fast det är ju inte ditt fel du kommer ju från skellefte och där finns det väl bara en svartskalle och det är han som driver pizzerian.......

Jhunt sa:
"I överförd bemärkelse är ett getto ett fattigt område där socialt utsatta bor av ekonomiska skäl. Sådana områden finns i många länder. Välkända exempel är vissa fattiga storstadsförorter dominerade av särskilt svarta eller latinamerikaner i USA, till exempel Harlem (Manhattan, New York City) & Compton (Los Angeles, Kalifornien). Kriminalitet är ett vanligt problem i sådana områden"
- http://sv.wikipedia.org/wiki/Ghetto

"Gangster är en term för en individ som utövar kriminalitet, ofta som yrke. En gangster är ofta inblandad i någon typ av maffia eller organiserad brottslighet. Som ett adjektiv kan det användas som ett framställande av det våldsamma sätt som ofta används av kriminella"
- http://sv.wikipedia.org/wiki/Gangster
Eftersom att wikipedia är en websida som kan gå in och redigeras av vem som helst så ska man inte lita allt för mycket på vad som sägs där dock!....

GHAHAHAHA asså tyst bara och gå drick lite skumpa, lidingöbarn. om ni inte vet så mkt va gangsta och inte gangsta är så säg inget då. va bara tyst, snobbar. låt oss vara "wangstas" som de låter att du tycker många är om vi vill? fan ska du bry dig för. gå fråga pappa om pengar ist

Senast ändrad:
GEGEunit sa:
GHAHAHAHA asså tyst bara och gå drick lite skumpa, lidingöbarn. om ni inte vet så mkt va gangsta och inte gangsta är så säg inget då. va bara tyst, snobbar. låt oss vara wangstas om vi vill? fan ska du bry dig för. gå fråga pappa om pengar ist
nu gjorde du bara bort dig själv. tönt!

GEGEunit sa:
vad gick jag misste om?
att du klassar alla lidingö-bor som ett gäng bubbelsippande pack som lever på farsans pengar?
du säger att dom ska låta "oss" vara när du skändar deras ort på lösa grunder.
du lyssnar säkert på lidingögruppen snook, när du leker G.
eller varför inte hardcore gangstern från vasa-stan mange schmidt.

det finns inget positivt med positiv-särbehandling.

Alltså denna tråd består av en hel del patetiska inlägg, alla borde ju ändå förstå vad de menar. Man kan ju trots allt "läsa mellan raderna" och förstå dem, liksom de menar ju att folk kallar sig gangsters fast de egentligen inte är det, och använder grov slang. Visst det är förståligt för de som kommer från förorter, med mycket folk med annan etnisk bakgrund. Som kan ha en hel del problem med svenskan, vilket är förståligt för det sägs vara ett svårt språk att lära sig.

Sen klädstilen sa de ju att de gillade. Det är ju inte heller bättre att klaga på JL och andra märken, vad är felet med JL? Jag gillar det, jag bor lite ute på landet kan man säga, i söda norrland, men jag uppskattar deras kläder ändå. De som försöker "ge igen" eller nått på dessa Lidingö flickor är ju bara patetiska och försöker tracka dyra märkeskläder, jag anser ofta det bygger på avundsjuka. För alla som bär JL kläder har ju säkert blivit kallad "JL-bög" eller nått liknade. Vad spelar det för roll vad man bär för kläder, huvudsaken man gillar dom själv, anser jag.

Sen finns det verkligen ghetto i sverige nu för tiden? Nej, skulle inte tro det.

Sen håller jag med som någon skrev, det spelar väl ingen roll att de bor på lidingö, det hör ju inte till diskussionen tycker jag.

De som skriver oseriösa inlägg gör ju bara tråden längre och jobbigare att läsa och kunna skriva ett eget vettigt inlägg. Väx upp, och var seriösa istället.

Senast ändrad:
hahahahaha va fan va de där för snack!! å ofta dra in andra värdskriget å braj å skit! man har kläderna för att det är snyggt.. å du kan ju typ dränka dig.. vrf äns nämna det? sköt ditt så sköter vi vårt!

gangsta e såå 2007! vi närmar oss 2008 nu o de är bara att inse nya stilen är glitter o glamour

Limp sa:
gangsta e såå 2007! vi närmar oss 2008 nu o de är bara att inse nya stilen är glitter o glamour
Glitter och Glamour is the shit! I vinter åker jag i en ny outfit från Prada och dricker Cristal på after-skin...

Haha... de här e juh fan skrattretande!!! Asså läs på lite historia innan du kommer me sånt här! Gangster är dom här snubbarna från dom fina områdena och har kostymer från typ 60 talet?? kanske kallar dom för maffia idag. Och va fan e de för prat om hur folk pratar och klär sig?? va fan skulle du säga om du såg tj komma i en slimmad läderdräkt och prata som en fjolla?? de skulle juh bara vara fjantigt!! Man klar sig i rymliga kläder för att de e skönt att ha de när man åker enligt mig. och man pratar väl för fan som man vill?? Helt onödig och fett kass tråd!!!!!

Senast ändrad:
jag är gangster och de står jag för, sluta mobba mig :(
man får faktiskt se ut som man vill, och prata som man vill..

jag vett ni tror att alla svenskar är svensson men nu ska jag sätta en käpp i hjulet.
far min är hallick , ökände folke förhud! mina framtidsplaner är att följa hans fotspår så jag börjat smått med att deala shit!
jag tar på mig den, jag är gangsta.
keep it real nigga yo whazzup!?

T3nggren sa:
Alltså denna tråd består av en hel del patetiska inlägg, alla borde ju ändå förstå vad de menar. Man kan ju trots allt "läsa mellan raderna" och förstå dem, liksom de menar ju att folk kallar sig gangsters fast de egentligen inte är det, och använder grov slang. Visst det är förståligt för de som kommer från förorter, med mycket folk med annan etnisk bakgrund. Som kan ha en hel del problem med svenskan, vilket är förståligt för det sägs vara ett svårt språk att lära sig.

Sen klädstilen sa de ju att de gillade. Det är ju inte heller bättre att klaga på JL och andra märken, vad är felet med JL? Jag gillar det, jag bor lite ute på landet kan man säga, i söda norrland, men jag uppskattar deras kläder ändå. De som försöker "ge igen" eller nått på dessa Lidingö flickor är ju bara patetiska och försöker tracka dyra märkeskläder, jag anser ofta det bygger på avundsjuka. För alla som bär JL kläder har ju säkert blivit kallad "JL-bög" eller nått liknade. Vad spelar det för roll vad man bär för kläder, huvudsaken man gillar dom själv, anser jag.

Sen finns det verkligen ghetto i sverige nu för tiden? Nej, skulle inte tro det.

Sen håller jag med som någon skrev, det spelar väl ingen roll att de bor på lidingö, det hör ju inte till diskussionen tycker jag.

De som skriver oseriösa inlägg gör ju bara tråden längre och jobbigare att läsa och kunna skriva ett eget vettigt inlägg. Väx upp, och var seriösa istället.
Sant där.

Det är bara en grej som är lite konstigt...... Att att att..... när jag kommer med mina Prada kläder och steker hemma i Compton brukar alla mina polare titta lite snett på mig :S

Tillbaka
Topp