Anjoh
Ny medlem
varför detta ständiga snack om ghettogansters?!
HAHA du måste ju vara efterbliven? Man får väl prata exakt hur man vill det har väl inte att göra om man är invandrare eller inte? och det är inte många invandrare som använder sån slang utan det är ju "nysvenskan" hahaJibber_Skiz sa:om vi säger så här!, Är du fött svart , utländska föräldrar så tycker jag och mina polare att man har rätt att använda slangorden som , yo dawg osv, typ som Snoop Dogg, han använder det, och alla andra svarta kändisar, har aldrig sett en vit snubbe som sagt , Whatzup my niggah! whats cracking ?,axlll sa:ööhh så du menar om jag säger yoo dawg är inte jag coool men om jag går och solar sen säger jag yoo dawg? är jag cool då?Jibber_Skiz sa:kan ju säga en sak, Ghetto "stilen" uppfanns för många år sen, innan världskrigen kan jag ju säga er, det var folk som var fattiga, bodde på gatan, som slogs för sitt liv varje dag! "GANGSTA"!
Om man vill vara en gangsta, kan man "bli" det, du tror att du är det, men du blir aldrig en riktig, typ som 50cent, bodde i ett svart, fattigt område, vart skjuten 9 gånger! om du gör det han gjorde är du en gangster!, och det där du menade med "kiip it riiiiil" osv, Jag tycker att svarta/färgade personer kan få använda det språket, för det passar dom iaf, om en vit kommer till en svart ba, Yoo niggah, whatts cracking dawg? då låter det bara patetistk, men om en svart säger så blir det bara coolt helt enkelt!
Så du har aldrig hört texter med Necro eller varför inte eminem?