Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jo, för alla på lidingö bär ju canada goose, året runt!Signelinho sa:Jadu... Lidingöbor är NOG rätt människor att föreläsa om hur man är sig själv. Canada Goose ngn?
Räkna med en ren kopia på denna tråden med Paris Hilton-wannabes som ämne.
fy vad lågt :p..tjej..Willy_Wonka sa:pulkaa e du tjej eller kille?
jag älskar alla årekillar med sjalar för ansiktet, kepsar och blingbling!! tänk bara om alla var som dom va feeeett allt skulle vara..Limp sa:jag älskar alla lidingö bor med JL jackor!! tänk om alla skulle vara som dom va fiiint allt skulle vara.. bratz som inte spelar sej själva är juu beest! haha inte en chans!! cut the crap
damn
Och alla som kör i baggykläder och visar influenser av amerikansk gängkulturen är ju sjävklart alltid helt seriösa. De flesta skidåkarna har en bra självdistans när det gäller sådana här saker.pulkaa sa:jo, för alla på lidingö bär ju canada goose, året runt!
precis som att alla stockholmare är jättedryga och att alla rensar fisk i göteborg..
nej det är klart att inte alla är seriösa (elle rhoppas inte det iaf..) men det här inlägget riktar sig till dom som är det..eller nåtSignelinho sa:Och alla som kör i baggykläder och visar influenser av amerikansk gängkulturen är ju sjävklart alltid helt seriösa. De flesta skidåkarna har en bra självdistans när det gäller sådana här saker.
Sluta göra narr av dig själv och ta dig i kragen lilla flicka!
haha yäs! färgglatt iaf:P så jävla töntig tråd! alla som vill va coola jibbers va de! el så kan man va tönt!Limp sa:jag älskar alla lidingö bor med JL jackor!! tänk om alla skulle vara som dom va fiiint allt skulle vara.. bratz som inte spelar sej själva är juu beest! haha inte en chans!! cut the crap
damn
haha okej då lite kanske..skitsamma bete er som ni kommer från compton om ni vill..så kan jag fortsätta vara töntig dåLimp sa:puulkaAAA:
de va ju du som börja o klaga på oss!!;P
Vad menar du?StenmarkSS sa:Rätt som fan ghetto stilen är inget mot den jag försöker få alla att följa, vilket är en blandning mellan surf och cross/metalmulisha stil massa svart länge leve svartrocken :P:P:P
men det är inte själva klädstilen som iaf jag stör mig på..det är attityden som är helt knäpp hos vissa..men surf är ju alltid hett..go for it..StenmarkSS sa:Rätt som fan ghetto stilen är inget mot den jag försöker få alla att följa, vilket är en blandning mellan surf och cross/metalmulisha stil massa svart länge leve svartrocken :P:P:P
vilket påhopp. det här har fan inget med invandrare o infödda svenskar att göra.rosenperla sa:Jag måste verkligen säga att [ EmmmaL ] har talanger i att försköna sig i det Svenska språket på ett fint sätt. Då kanske lite information om ghettoslanget vore på sin plats?
Förmodligen vet du att det språket du avänder dig av är ett slags ghetto-slang-kommunikationsspråk som kan karaktäriseras som ett multietniskt ungdomsspråk.
Som jag förstår detta så är ditt inlägg ett försök till att nedvärdera invandrarna och de infödda svenskarna? Känns lite meningslöst att använda sig av sådan skrift annars, tkr jag. Det slangspråk du använder dig av är ett språk som markerar mångkulturell identitet och är även deras s.k. kompisspråk.
Okej, du gjorde denna tråd och det respekterar jag, men att sedan nedvärdera den brutna svenskan genom att förlölja dig själv är inte respektabelt, enligt min syn på det hela.
Jag förstår att du skrev det som en 'plojgrej', men om man granskar det och lägger in åsiker och värderingar så är det inte längre en plojgrej. Då har du smutskastat invandrarsvenskan, om vi nu kallar det så, och det är inget man ska respektera. Du ä Svensk? Använd dig då av det korrekta sättet att använda dig av att skriva på, Svenska.
Sen kanske det inte är så smart att både i ett försök att dra ner "ghetto" beolkningen och nedvärdera invandrarsvenskan?!
Se över det 'flicka lilla'. Om du går i skolan så kanske du får lära dig något, eller så kan du börja hänga på lite mer fakta baserade forum![]()
pusspuss /v
Vems inlägg!?!rosenperla sa:Jag håller helt och hållet med dig; det har inget med invandrare att göra eller 'deras' slang. Men, det slog mig en liten tankeställare då jag såg hennes inlägg, till vem det nu var, att det kanske ligger mer än bara åsikter om vad folk har på sig när dom åker? :O
Skulle inte förvåna mig det minsta om det ligger till så.
En sak; ni som gjort denna tråd kan inte ni typ neutralisera er och berätta för oss om era fördomar både mot invandrare och mot dem som har 'ghetto' stil. För på det sättet jag ser på era åsikter och era värderingar, och hur jag ser på eran moral, lär knappast vara det rätta. Så? -Det är så lätt att man får olika föreställningar om hur folk resonerar och tycker genom att ödga genom innehållen.
Sen det inlägget Emma skickade var knappast på svenska, det var på slang. Och uttrycker man sig i överdrivet slangspråk och har även skapat en argumentaionstråd på sidan av, så är det lätt att misstolka det hela.
/v
hon är hääät, go for it willyWilly_Wonka sa:wow häftigt e du snygg emmaL
hon är oseriös..emma vi får helt enkelt börja skriva (jag är ironisk!!!) efter alla inlägg där vi är ironiska..rosenperla sa:Emma, om du tittar vad du skriver till pulka och lovisa så ser du att du använder dig av "slangordskriftstekniken" :P
Det är Eran tråd men det är Dina inlägg som jag syftar på. Okej?
japp inget för klenisar så..willy wonka stay out of this you might get hurtWilly_Wonka sa:hett, cat fight!