varför detta ständiga snack om ghettogansters?!

jag älskar alla lidingö bor med JL jackor!! tänk om alla skulle vara som dom va fiiint allt skulle vara.. bratz som inte spelar sej själva är juu beest! haha inte en chans!! cut the crap

damn

do you wanna se us flow here we go here we go.

call it what you wanna call it jag kallar de gängstaaa. inte ghetto de e fel eller jätte fel !
gangsta e väll lite fel eftersom de va sånan maffia bossar som va de tmen ghetto lär ju inte ha nåt med bling bling o göra o stora dyra kläder.:/
japp jag läste igenom de låter hel sjukt jag postar ändå puss alla

Är väl attityd och beteende som man kallar för ghetto i skidsammanhang.. Tror inte många menar klädstilen när man säger ghetto då många här åker/bär stora kläder.. så även jag.. Man blir inte gangsters bara för att man har stora kläder, gangsters hänger i gäng, hustlar, bråkar å har sig.. Ghetton fanns under 2a världskriget men finns numer i dom stora städerna som har fattiga omr. där merparten av befolkningen ägnar sin tid åt olagliga ting som att vara pimp eller sälja crack i gathörnen (exempel).
Blingbling i dagens ghetton visar att man har lite pengar, första man köper när man får fame för att visa att man lyckats med något eller säljer mycket damer/crack.. Beror på hur man ser på saken..

Tjohej..

Signelinho sa:
Jadu... Lidingöbor är NOG rätt människor att föreläsa om hur man är sig själv. Canada Goose ngn?

Räkna med en ren kopia på denna tråden med Paris Hilton-wannabes som ämne.
jo, för alla på lidingö bär ju canada goose, året runt!
precis som att alla stockholmare är jättedryga och att alla rensar fisk i göteborg..

we get it on where we live, better have a pass when you cross that bridge..
haha

Senast ändrad:
Limp sa:
jag älskar alla lidingö bor med JL jackor!! tänk om alla skulle vara som dom va fiiint allt skulle vara.. bratz som inte spelar sej själva är juu beest! haha inte en chans!! cut the crap

damn
jag älskar alla årekillar med sjalar för ansiktet, kepsar och blingbling!! tänk bara om alla var som dom va feeeett allt skulle vara..

pulkaa sa:
jo, för alla på lidingö bär ju canada goose, året runt!
precis som att alla stockholmare är jättedryga och att alla rensar fisk i göteborg..
Och alla som kör i baggykläder och visar influenser av amerikansk gängkulturen är ju sjävklart alltid helt seriösa. De flesta skidåkarna har en bra självdistans när det gäller sådana här saker.

Sluta göra narr av dig själv och ta dig i kragen lilla flicka!

Signelinho sa:
Och alla som kör i baggykläder och visar influenser av amerikansk gängkulturen är ju sjävklart alltid helt seriösa. De flesta skidåkarna har en bra självdistans när det gäller sådana här saker.

Sluta göra narr av dig själv och ta dig i kragen lilla flicka!
nej det är klart att inte alla är seriösa (elle rhoppas inte det iaf..) men det här inlägget riktar sig till dom som är det..eller nåt

Limp sa:

damn
haha yäs! färgglatt iaf:P så jävla töntig tråd! alla som vill va coola jibbers va de! el så kan man va tönt!
keep it gangsta!

men orka bry sig om man ser ut som en "gangsta" ibacken eller om man klär sig i lyle&scott alla vi väll ha kul.....

Limp sa:
puulkaAAA:

de va ju du som börja o klaga på oss!!;P
haha okej då lite kanske..skitsamma bete er som ni kommer från compton om ni vill..så kan jag fortsätta vara töntig då ;)..

haha skönheten ligger ju i betraktarens öga så jag vet inte..varför frågar du det?

Senast ändrad:
Rätt som fan ghetto stilen är inget mot den jag försöker få alla att följa, vilket är en blandning mellan surf och cross/metalmulisha stil massa svart länge leve svartrocken :P:P:P

StenmarkSS sa:
Rätt som fan ghetto stilen är inget mot den jag försöker få alla att följa, vilket är en blandning mellan surf och cross/metalmulisha stil massa svart länge leve svartrocken :P:P:P
Vad menar du?

StenmarkSS sa:
men det är inte själva klädstilen som iaf jag stör mig på..det är attityden som är helt knäpp hos vissa..men surf är ju alltid hett..go for it..

Senast ändrad:
Jag måste verkligen säga att [ EmmmaL ] har talanger i att försköna sig i det Svenska språket på ett fint sätt. Då kanske lite information om ghettoslanget vore på sin plats?

Förmodligen vet du att det språket du avänder dig av är ett slags ghetto-slang-kommunikationsspråk som kan karaktäriseras som ett multietniskt ungdomsspråk.

Som jag förstår detta så är ditt inlägg ett försök till att nedvärdera invandrarna och de infödda svenskarna? Känns lite meningslöst att använda sig av sådan skrift annars, tkr jag. Det slangspråk du använder dig av är ett språk som markerar mångkulturell identitet och är även deras s.k. kompisspråk.

Okej, du gjorde denna tråd och det respekterar jag, men att sedan nedvärdera den brutna svenskan genom att förlölja dig själv är inte respektabelt, enligt min syn på det hela.

Jag förstår att du skrev det som en 'plojgrej', men om man granskar det och lägger in åsiker och värderingar så är det inte längre en plojgrej. Då har du smutskastat invandrarsvenskan, om vi nu kallar det så, och det är inget man ska respektera. Du ä Svensk? Använd dig då av det korrekta sättet att använda dig av att skriva på, Svenska.
Sen kanske det inte är så smart att både i ett försök att dra ner "ghetto" beolkningen och nedvärdera invandrarsvenskan?!

Se över det 'flicka lilla'. Om du går i skolan så kanske du får lära dig något, eller så kan du börja hänga på lite mer fakta baserade forum ;)
pusspuss /v

Syftar du på mig? Ghettoslang..? Hmm. :)
"ett försök till att nedvärdera invandrarna och de infödda svenskarna" Det var inte inte dikekt den anledningen till att starta denna tråd!

Och om jag skirver jag på invandrarsvenska/använder slangspråk så hade ja inte någon som helst aning om det....

/em

Argumentera aldrig med en dåre - folk kommer inte att se vem som är vem

rosenperla sa:
Jag måste verkligen säga att [ EmmmaL ] har talanger i att försköna sig i det Svenska språket på ett fint sätt. Då kanske lite information om ghettoslanget vore på sin plats?

Förmodligen vet du att det språket du avänder dig av är ett slags ghetto-slang-kommunikationsspråk som kan karaktäriseras som ett multietniskt ungdomsspråk.

Som jag förstår detta så är ditt inlägg ett försök till att nedvärdera invandrarna och de infödda svenskarna? Känns lite meningslöst att använda sig av sådan skrift annars, tkr jag. Det slangspråk du använder dig av är ett språk som markerar mångkulturell identitet och är även deras s.k. kompisspråk.

Okej, du gjorde denna tråd och det respekterar jag, men att sedan nedvärdera den brutna svenskan genom att förlölja dig själv är inte respektabelt, enligt min syn på det hela.

Jag förstår att du skrev det som en 'plojgrej', men om man granskar det och lägger in åsiker och värderingar så är det inte längre en plojgrej. Då har du smutskastat invandrarsvenskan, om vi nu kallar det så, och det är inget man ska respektera. Du ä Svensk? Använd dig då av det korrekta sättet att använda dig av att skriva på, Svenska.
Sen kanske det inte är så smart att både i ett försök att dra ner "ghetto" beolkningen och nedvärdera invandrarsvenskan?!

Se över det 'flicka lilla'. Om du går i skolan så kanske du får lära dig något, eller så kan du börja hänga på lite mer fakta baserade forum ;)
pusspuss /v
vilket påhopp. det här har fan inget med invandrare o infödda svenskar att göra.
du kanske kan läsa inlägget, så kanske du förstår..

Jag håller helt och hållet med dig; det har inget med invandrare att göra eller 'deras' slang. Men, det slog mig en liten tankeställare då jag såg hennes inlägg, till vem det nu var, att det kanske ligger mer än bara åsikter om vad folk har på sig när dom åker? :O
Skulle inte förvåna mig det minsta om det ligger till så.

En sak; ni som gjort denna tråd kan inte ni typ neutralisera er och berätta för oss om era fördomar både mot invandrare och mot dem som har 'ghetto' stil. För på det sättet jag ser på era åsikter och era värderingar, och hur jag ser på eran moral, lär knappast vara det rätta. Så? -Det är så lätt att man får olika föreställningar om hur folk resonerar och tycker genom att ödga genom innehållen.

Sen det inlägget Emma skickade var knappast på svenska, det var på slang. Och uttrycker man sig i överdrivet slangspråk och har även skapat en argumentaionstråd på sidan av, så är det lätt att misstolka det hela.
/v

rosenperla sa:
Jag håller helt och hållet med dig; det har inget med invandrare att göra eller 'deras' slang. Men, det slog mig en liten tankeställare då jag såg hennes inlägg, till vem det nu var, att det kanske ligger mer än bara åsikter om vad folk har på sig när dom åker? :O
Skulle inte förvåna mig det minsta om det ligger till så.

En sak; ni som gjort denna tråd kan inte ni typ neutralisera er och berätta för oss om era fördomar både mot invandrare och mot dem som har 'ghetto' stil. För på det sättet jag ser på era åsikter och era värderingar, och hur jag ser på eran moral, lär knappast vara det rätta. Så? -Det är så lätt att man får olika föreställningar om hur folk resonerar och tycker genom att ödga genom innehållen.

Sen det inlägget Emma skickade var knappast på svenska, det var på slang. Och uttrycker man sig i överdrivet slangspråk och har även skapat en argumentaionstråd på sidan av, så är det lätt att misstolka det hela.
/v
Vems inlägg!?!
De e VÅRAT inläggg! Lovis-a, pulkaa OCH EmmmaL

Emma, om du tittar vad du skriver till pulka och lovisa så ser du att du använder dig av "slangordskriftstekniken" :P

Det är Eran tråd men det är Dina inlägg som jag syftar på. Okej?

rosenperla sa:
Emma, om du tittar vad du skriver till pulka och lovisa så ser du att du använder dig av "slangordskriftstekniken" :P

Det är Eran tråd men det är Dina inlägg som jag syftar på. Okej?
hon är oseriös..emma vi får helt enkelt börja skriva (jag är ironisk!!!) efter alla inlägg där vi är ironiska..

(jag är ironisk!!!)

Ja gör det. Med tanke på att ni gjort denna tråd där ni "begriper" er på en slags 'folkgrupp', så ja gör gärna det :)

Jasså, det är mina gästboksinlägg du menar..?

Asså på ett sätt förstår jag tjejerna. Men va fan folk är som dom är finns inte så mycket att göra åt saken.
Även fast gangsta stilen inte är specielt trevlig.

osthyvlar kan faktiskt vara jättefarliga om dom hamnar i fel händer!!! okej hälsa petter att "det går bra nu" är den sämsta skit jag nånsin hört..

Senast ändrad:
grr.. cat's hur går de med fighten, ja häääjjar på lovis-a å emmaL

Tillbaka
Topp