varför e snowboard såå grymt!=S

JippiiKay

Medlem
Varför tycker alla B att det är mer status att åka bräda? Det är sjukt myck tråkigare och mindre trick att göra. Sen är det sjukt mycke snyggare att åka skidor. Fattar inte varför det är så jävla het med bräda och de värkar obegriplit för vissa att förstå att men också kan trixa hoppa och glänsa på skidor :S

http://www.media.putfile.com/my-first-540--Yeah

Senast ändrad:
vem fan har sagt att det är tuffare? snowboardåkarna själva såfall
bara massa hat.. :P

Ku, sådana här diskussioner finns det ju inte fler av, precis vad FR behöver. :/
Snälla, ingen smutskastning nu...

//Dr. Snow - moderator

fan va jobbit det skall vara att respektera andras intressen då??????? smuttskasta inte det andra tycker är lika kul som du tcyker om nåt annat

Mer status vet jag inte riktigt men om det inte vore för snowboard så skulle inte skidåkning vara där den är idag. Dessutom så tror jag att disskusionen om skidåkning eller snowboardåkning är coolast är ganska töntig eftersom vare sig snowboardåkarna eller skidåkarna kommer att ändra sina synpunkter. Så sluta tjafsa och börja åk istället!

Vem bryr sig om vad man glider på, dom enda som verkar bry sig är dom som inte riktigt kan åka något av det.

Jag har åkt snowboard i 7 år o kört skidor några dar per år under denna period.. tok roligt o va dåli o åka runt o jibba på småhopp...

Travic Rice ägde ju iof upp skidvärlden som tjatat om att de åker större när han gjorde din dubbelvolt1080

hey Utter, WORD!
Låt folk åka vad dom vill! Dessutom så har liknande disskusioner förekommit alldeles för lång tid och det slutar alltid med att ingen har fått mer förstående och att alla är lika bittra som innan. Sluta tjafsa, börja åka!

öhhh det kanske beror på vem du frågar... frågar du en portåkare vad som är coolt säger han antagligen "öhh portåkningsåklart!!!" Frågar du en snowbard åkare så säger han "Snowbard äger era små cpplankor så hårt att du gråter sig till söms" Frågar du en Jibber eller puderåkare så äe chansen stor att de tycker att deras respektive sport är så jävla cool...enkelt

Måste bara säga att det är jävla tjat om ghetto har gjort skidkulturen till ngt helt underbartfantastiskt. Vad fan har ett ghetto (som dom som fanns i Polen under WW2) med skidåkning att göra. Om ngt är det väl skejtkulturen som har satt prägel på kläderna man bär i skidbacken. Skidåkare ser mer ut som brädåkare som i sin tur har fört över klädselns snitt och stil från skateboard till snowboard.

BTW så är fortfarande det coolaste man kan göra är att bestiga ett berg med telisar och stighudar ochs edan åka ned för det. Det är och kommer alltid vara hardcore!

det är inte mer status å åka bräda än å åka skidor.... det va balt å åka bräda innan man kunde fatta att det fanns nåt anat man kunde trixa med!

//Marcus

varför vissa kan tycka att det är lite mer "status" att åka bräda kanske är för att de är lite svårare att bli bra på de. Myket svårare att snurra och så t.ex

Ghetto har bara blivit ett uttryck precis som "soft" och "coolt" (som jag antar att du vet men jag säger det för säkerhets skull:) ...onödigt att dra paraleller med andra världskriget...ofta du menar kallt när du säger coolt och mjukt när du säger soft etc? Princip samma sak...
Btw, "cool" blir man först när man är riktigt duktig - på vad man än nu åker -, så det så. ambition is the shit.

Kan vi inte bara komma överens om att låta den här tråden dö ut? Det är ingen intressant diskussion. Vi har dessutom sett var var det brukar sluta i liknande trådar.

Låt tråden vara! (Och det säger jag som vanlig användare, INTE moderator.)

//Dr. Snow

Stop the hate - One love

Vem har det skönaste avsnittet i High Life? En ledtråd är att HON åker BRÄDA....

Tuffare?? vilket bullshit...Varför jämnföra iöverhuvudtaget?? Man gör väl det som man själv tycker e roligast, ja har åkt skidor sen jag va fyra och snowboard i 6 år men tycker endå att snowboard är roligare, mindre kul när man ska åka långa sträckor tvärs över bergen dock.. *mjölksyra*.. men annars... who gives a Fuck??

Ingen har vell sagt att det är mer status att åka bräda -jag tycker då tvärtom eller lika. sen beror det ju på hur bra man är. Självklart har en ´duktig snowboardåkarehögre satus än en dålig skidåkare..

Friåkning. Fundera på det en stund. Om det nu ska vara fri åkning, bör det inte vara fritt val av utrustning då? Bräda eller skidor, upplevelsen och känslan är det som betyder. Om man har så svårt med sin egen image och självbild att det enda som finns i huvudet är att följa nå`n jäkla mainstream och surfa på andras stil för att det är tufft, sorry, då är man såld. Åk på vad du vill, hur du vill, var du vill och tänk i egna banor. get a life.

Jag åker stjärtlapp och är nöjd med det.
Hurru BigAir -head vad har du för åsikt igentligen. Framstår som en som följer med vinden.

Hyllegren: "Frågar du en Jibber eller puderåkare så äe chansen stor att de tycker att deras respektive sport är så jävla cool...enkelt" Skulle nog placera mig någonstans mellen de två (mkt mer mot "puderåkare" som du kallar det) och jag tycker inte att skidor är "coolare" än bräda. Och de flesta av mina vänner som är riktigt duktiga (skidåkare och brädåkare) har tio gånger mer respekt för den andra formen av åkning än alla "vi-är-så-häftiga-för-vi-hänger-bara-i-parken-men-kan-egentligen-knappt-åka-kids" (och tyvärr även äldre som borde veta bättre).

Vad e bäst?
Cham Anton?
Jäger Fernet?
Flickor killar?
Hitler Stalin?

Själv gillar jag flickor bättre än killar.
Chamonix slår hårdare än anton jusst nu iaf.
Jäger är dock mkt bättre än fernet.
Hitler och Stalin tycker jag inte om någon av dom.

Ska du vara supercool ska du självklart sätta på dig dom största och bredaste skidorna som någonsin har existerat. Om du kan åka eller ej behöver du inte bry dig om. Du ska ändå bara stå och limma på brudar i liftkön. Se gärna till att ha en väska med lavinspade på utsidan oxo. Det e coolt som fan.
Men sen e ju bräda så jävla tufft. Och tuff ska man ju va inte cool.
Så köp en bräda på cirka 2 meter så ser du tuff ut.

Status för mig är tex att äga en Rolex, Ha en hög position i samhället, åka Porsche osv, inte åka snowboard istället för skidor.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp