Varför finns det inga brudar

MADZ

Ny medlem
Hur kommer det sig att Sprite och 2Plank bara har killar med i sin omröstning om sveriges bästa åkare. De har samlat ihop ett gäng beståenda av några riktigt bra åkare blandat med några halvruttna. Skulle gärna se några sköna damer där istället för att fylla ut listan med halvdana killar. Varför inte nämna tjejer som Anja Pärsson, Märta Åberg, Carro Johansson m.m. Naturligtvis så måste man tänka på att de är brudar och inte jämföra dem med killarna. Men för att vara brudar så är de relativt sett betydligt mycket bättre än några av killarna som finns att rösta på.

Var inne och röstade! Fredrik "Berka" Bergmark kändes som ett naturligt val. En halvdoldis som kör ifrån de flesta av de andra grabbarna hur kända de än må vara. F vann nyligen Skicrossen i Hemsedal i stor stil. En kille som jag saknar på listan är Rosskillen Andreas Håkansta, den stabilaste friåkare vi har i detta land.

Inte omöjligt! Antar att du inte har sett killen åka och inte visste att Fredrik och Sverre mer än gärna åker skidor tillsammans. De är favorit skidpolare med varandra. Bara för att Fredrik inte satsar lika hårt på sin tävlings karriär betyder inte att Sverre kör skiten ur honom.

eftersom det stod friåkning så går väl anja pärson bort direkt. och sen handlade det om att vara bra i flera discipliner. jag vet inte om carolina johansson är bra i skiercross men hoppa har jag aldrig sett henne göra.

ingen av de andra kommer ens i närheten av Henrik Winstedt.
Nordisk mästare i extremskidåkning.
Hör till världseliten i jibbing.
Och sen även om det inte riktigt hör till tävlingen så är han juniorvärldsmästare i puckel och har kört på världscupen.
det är ju löjligt att ens föreslå någon annan.

eftersom det stod friåkning så går väl anja pärson bort direkt. och sen handlade det om att vara bra i flera discipliner. jag vet inte om carolina johansson är bra i skiercross men hoppa har jag aldrig sett henne göra.

ingen av de andra kommer ens i närheten av Henrik Winstedt.
Nordisk mästare i extremskidåkning.
Hör till världseliten i jibbing.
Och sen även om det inte riktigt hör till tävlingen så är han juniorvärldsmästare i puckel och har kört på världscupen.
det är ju löjligt att ens föreslå någon annan.

Det finns nåt i det du säger! Men jag såg Märta Åberg lägga en bakåt utför Klippan i Östra förra året plus att hon tog hem hela FIS WC i Telemark i år. Hon vann dessutom Skicrossen i tandådalen förra året och spöade då på hela svenska och norska puckel lagen. Hon var snabbare än de flesta grabbar på tidskvalet.

Käre Mr Mini.

Jag föreslog Sverre som den bäste åkaren därför att han i tävlingen röstades fram av de andra inbjudna som den bäste. Enkelt! De bästa åkarna väljer den bäste: Sverre utsedd till Best of the Best. Så enkelt är det. Att sedan Fredrik B är åkpolare med Sverre är väl en gammal historia. Ungefär lika gammal som den om Hermann och prinsessan Lilian.

/SF

ni röstar på de ni tycker åker bäst och jag antar att ni tycker jibbing e för kids. men tävlingen handlade ju inte om vem som åker bäst utan vem som åker OCH hoppar bäst.
och alla som sett fr4 vet väl hur bra sverre liljeqvist hoppar.

RR! Måste tyvärr säga att det är sant. Tyvärr eftersom jag inte själv skulle göra det i första taget. Vad det gäller Sverre så är han grym och minst lika bra som Bergmark men jag tyckte att det var kul att rösta på någon som inte var lika känd som de andra. Sverres hoppkunskaper är klart underskattade. Visst han var inte så het på fakie 180 men på Slopestylen i New Zeeland ifjol satte han en dubbel framåt volt. Inte så illa pinkat av en 30-åring (29 år då).

Viktigt och viktigt. Jag vet när jag har rätt!

Ronnie P? Han körde väl lådbil? Att han sen glömde att svänga kan väl knappast ses som något glorifierande? Men han var en jävel på att ratta - det kan jag hålla med om.

Det var ett jävla snack om killar! Frågan var ju varför det inte finns några brudar att rösta på? Att Sverre, Ronni P, Håkansta, Winstedt, Bergmark och de andra pojkarna är bra vet vi ju! MEN VAR È BRUDARNA!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp