Varför har inte det här uppmärksammats mer?

Anledningen till att den inte uppmärksammats mer är antagligen att de som kommit pà denna produkt inte har nàgra pengar kvar. Hemsidan ser ut som nàgot fràn 1995 och det betyder att de inte kan nàgot om marknadsföring. I usa försvinner sàna företag snabbt i mängden.

Produkten i sig är väl säkert bra till ändamàlet. Av bilderna att tyda sà rör väl sig bara en liten del av häldelen istället för hela bindningen?!?

Men vem köper bindningar i samma prisklass som Marker DUKE? Känns som rätt mànga average joes väljer en billigare bindning istället.

http://www.kneebinding.com/KB-Product.aspx
din till 12 är en förklaring.
"The M09 offers DIN settings from 5-12 allowing maximum retention in the most unforgiving conditions for even the most aggressive skiers." LOL

Tyrolia hade diagonalutlösning på bakdelen på 90-talet minns jag men det finns inte kvar längre?

Senast ändrad:
Om bindningen fungerar så bra som det påstås, kan den onekligen bidraga till en utveckling där ytterligare ett par skador lättare kan undvikas=) kanske en blivande standard? Vem vet?

Balanselius:

Tror DIN 12 skulle räcka för 99,9 % av åkarna här inne...

WTF is up med den kackiga hemsidan lixom???

Någon som är grym på bindningar som kan lägga fram en teori?

Jeffa

jeffa: här inne kanske, men jag tänker vidare än så just nu , typ TGR osv
tyckte deras formulering var rolig.

Har inte lusläst sidan men fattar inte riktigt vad som är så revolutionerande?

Sidan ser ut som nåt man gör på elevens val i grundskolan.
Frågan är hur revolutionerande de är egentligen...

Vad jag har förstått så ska den lösa bättre vid långsamma vridfall bakåt? Inte många bindningar som gör det idag, tyvärr, då just den belastningen är farlig för knät, fråga MnO om ni inte tror mig.

Jeffa: Vad grundar du den teorin på? Blev lite nyfiken bara då racebindningar går som smör på köp & sälj :)

Om det nu verkligen är så att de har lyckats konstruera en bindning som 1: skonar knän 2: inte tjuvsläpper och 3: håller, så är det jäkligt lustigt att det inte är en större hype kring den. Vem vill inte ha hela knän?

Senast ändrad:
balanselius sa:
http://www.kneebinding.com/KB-Product.aspx
din till 12 är en förklaring.
"The M09 offers DIN settings from 5-12 allowing maximum retention in the most unforgiving conditions for even the most aggressive skiers." LOL

Tyrolia hade diagonalutlösning på bakdelen på 90-talet minns jag men det finns inte kvar längre?
Tyrolia hade en bindning med som hette A.F.F ( A? Flex Free) som jag hade på mina storslalomskidor runt 1994. Den hade en diagonalutlösning på bakstycket som var extremt opålitlig, den löste ut när man förde över tyngden i slutet av svängen om man inte var följsam mot skidan (i brist på bättre förklaring av känslan). Jag vill minnas att den lösningen inte var långlivad, ett par säsonger max.

jeffa sa:
Tror DIN 12 skulle räcka för 99,9 % av åkarna här inne...
Om du tror att enbart 0,1% av åkarna på forumet har behov av bindningar över 12 så här du tokfel. Kan till och med sträcka mig så långt att jag säger att minst 1% faktiskt åker med bindningar inställda över 12. Notera att jag gör skillnad på att ha behov av högre än 12 och att åka med din över 12. Med behov menar jag åkare som åker på typ 10-11 men inte vill ligga högt på skalan och därför kör på tex 14-bindningar.

Anledningen till att denna produkt inte slagit igenom är nog 2 anledningar:
1. Dåliga material, dvs dålig kvalité så att de pajjar
2. Den löser ut för lätt för mer krävande åkare. Den är gjord för "nybörjare", och de köpe inte bindningar på samma sätt som erfarna åkare.

På tyrolia sitter det ett spår som gör så att bindingen inte kan lösa ut rakt i sidled utan snarare 45 grader snett uppåt. Undrar hur mycket nytta det gör vid ett fall jämfört med ett par salomon. En sak är säker - de är bökigare att komma i om man har snö upp till knäna och bakdelen glider åt sidan hela tiden när man skall trampa fast pjäxan.

Kneebindingen känns kass, skulle kanske på sin höjd göra succe bland britiska åkare...

/B

Tillbaka
Topp