Varför klagas det alltid!

Anzom

Aktiv medlem
Varför klagas det alltid på Danskarna, är det för att vi svenskar inte kan vara sämre än grannarna i det låga landet i väster. Eller för att de helt enkelt åker sämre?

Senast ändrad:
Jadu... Det finns en tapper skara danskar som faktiskt klarar av att kontrolera plankorna. Dock är merparten av dem mindre begåvade vad det gäller skidåkandets ädla konst och tar sig ner med de tre F:en (fel, fort och farligt).

Hehe.. Har blivit på/överkörd i skidbacken en gång i hela mitt liv. Och det var av en dansk gubbe. Han var visserligen rikigt schysst och bjussa mig och min polare på korv efter incidenten.

Danskar har ju inte samma tillgångar till skidåking som vi svenskar eftersom att dannmarks högsta berg är en kulle. så istället för att åka till sverige och köra lite skidor så åker dom in till stan och köprt bärs.

Wadsten sa:
Danskar har ju inte samma tillgångar till skidåking som vi svenskar eftersom att dannmarks högsta berg är en kulle. så istället för att åka till sverige och köra lite skidor så åker dom in till stan och köprt bärs.
Det kan ju också vara en förklaring

Vi hade många sköna danskar som gäster på hotellet där jag jobbade nere i alperna och kan inte säga något negativt om dom mer än att visa dialekter är lite småjobbiga att förstå :)

Tillbaka
Topp