Ja du, varför i hela fridens namn skulle han välja snowblades kan man undra. Jo det ska jag så gärna berätta...
1. Ostabila som fan... bättre att han hyr ett par lättåkta pistlagg eller twintip. Om han tycker det går fort att åka på snowblades beror det antagligen på att dom fladdrar som fan, och då blir man naturligt feg. Ett par vanliga skidor på kant är otroligt stabilt/stabilare.
2. Folk skrattar åt han, eller jag menar alla mellan 10-30år skrattar. Men som du säger, han har ju redan tjej, så han behöver ju inte bry sig om vad alla andra snygga tjejer tycker när han/ni glider in på afterski med snowblades hängande runt halsen. Brudarna kommer hänga på er övriga (kompisgänget), lovar, helt säkert.
3. Han bör växa upp. Snubben är 20 år, hur länge tänkte han köra med snowblades, tills han e 40år och sonen frågar om han också får såga av sina skidor så han kan åka som pappa. Sen får han tänka att ju äldre/senare han börjar med vanliga skidor, desto svårare blir det. Han bör göra det medans han e ung å stark, framförallt smidig i lederna/knäna.
Kan själv säga att jag har åkt snowblades, var 14-15år gammal och snowblades var på modet då, dvs. min coola storebror å hans polar åkte så då skulle ju jag också. Övergav dom dock ganska snabbt när jag märkte att tekniken utvecklades ungefär 0 plus att man ser ganska löjlig ut.