D
Deleted member 80259
Guest
Varför skita i Conrad?
Många tycker väl det är bra att vi har Sport-conrad men ser lite då och då folk som tycker vi ska rata dom och köpa från våra svenska butiker för att stödja dom istället. Fanns ju även ett citat någon använde på sin press "skit i conrad, stöd sveriges framtida åkare" eller hur den nu gick?
Men varför ska vi göra det egentligen?
Min teori är då att med ju fler företag på marknaden som säljer skidor och dessutom till priser som hos conrad kan skapa en prispress mellan skidsäljarna som kan leda till att våra svenska butiker sänker priserna. Och det är väl något vi vill?
Jag påstår inte att ni har fel, vet bara inte hur ni tänker och vad vi konsumenter får ut för positivt av det. Kanske har ni argument som även får mig att tänka om?
Men varför ska vi göra det egentligen?
Min teori är då att med ju fler företag på marknaden som säljer skidor och dessutom till priser som hos conrad kan skapa en prispress mellan skidsäljarna som kan leda till att våra svenska butiker sänker priserna. Och det är väl något vi vill?
Jag påstår inte att ni har fel, vet bara inte hur ni tänker och vad vi konsumenter får ut för positivt av det. Kanske har ni argument som även får mig att tänka om?