Varit i Alagna, Champoluc eller Gressoney på sistone?

Stig_Huud

Medlem
Varit i Alagna, Champoluc eller Gressoney på sistone?
I så fall undrar jag hur snötillgången är. Har förstått att det inte snöat på länge, men likt förbannat är det officiella snödjupet detsamma som precis efter dumpen veckorna 5 och 6. Finns det exempelvis snö i byn och på sydsluttningarna? Tacksam för info...

/Stig Huud
 
Varit i Alagna, Champoluc eller Gressoney på sistone?
Alagna er vindblåst og dårlig for tiden. alle de store snøfallene har blåst bort. Tror jeg ville vurdert et annet sted.
 
Varit i Alagna, Champoluc eller Gressoney på sistone?
Var där vecka.4, Solen gick ganska hårt åt snön på sydsluttningarna redan då! sedan dess har det inte kommit mer än en 3-4dm. Det har varit minusgrader sedan dess, så snö mängden är nog ganska bra! men det måste vara rejält vindpackat nu.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp