Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hei! Vad tänker ni, vilket är världens kassaste åk (pist) ni vet? Jag har två: nummer 2 är talgången GM i Chamonix, men vinnaren är Steissbachtal i Anton. Efter en lång dag i Stuben eller Zurs måste man åka sånt skit att komma hem.
Ja exakt den fylld en massa stackars stressade blåbär, plus masstrafiken på eftermiddagen ner mot Nasserein gör att jag brukar varna en del känsliga (t ex barnfamiljer och ovana) för St Anton. Trist när dagens sista åk blir det tråkigaste.
P.s. jag absolut inte förstår människor, som gillar åka pist. Just åkte Schöngraben ensamt, såg inga andra människor på åket, snön var ännu helt ok, uppkört javisst, men hundratals lättare att åka än nån hård pist.
Men är det inte ändå lite av tjusningen med stora berg? Benen är helt slut, du sladdar runt på dina 190+ offpistskidor och allt är skit. Sen kommer du ner efter en hel dag fin åkning och tar en öl i solen
Du får väl börja åka skidor istället så du kan få upp lite fart och ta den blåa transportsträckan och ta den svarta pisten ner som jag tror heter galzig-kandahar. Brukar vara bra mycket puckel på eftermiddagen.