Världens längsta plattlandning?

Sjogras

Ny medlem
http://i7.photobucket.com/albums/y291/Sjogras/Skidor/mikewilson.jpg?t=1165007207

Wike Wilson saftar på i MSP Yearbook, kan det vara världens längsta hopp som någon kört?
För övrig får han rätt mycket skador, tryckte hälbenet genom muskeln i hälen, bruten rygg på flera ställen, diverse knäskador, bruten tumme, och en kollapsad lunga.

Lägg gärna upp en bild som kan vara ett längre hopp?

Senast ändrad:
Sjogras sa:
http://i7.photobucket.com/albums/y291/Sjogras/Skidor/mikewilson.jpg?t=1165007207

Wike Wilson saftar på i MSP Yearbook, kan det vara världens längsta hopp som någon kört?
För övrig får han rätt mycket skador, tryckte hälbenet genom muskeln i hälen, bruten rygg på flera ställen, diverse knäskador, bruten tumme, och en kollapsad lunga.

Lägg gärna upp en bild som kan vara ett längre hopp?
Edit: Nån som vet hur många meter detär hoppet är?

ja såg på "worlds most amazing videos" då så vare i aspen och han sa själv att han punkterade en lunga, bröt typ ryggen och ett ben och tummen !
var 55 meter långt, sa dom iaf !

Är ju med i "yearbook" och då säger han vad han bryter osv!

EDIT: Som även tråd postaren skrev;D men han berättar i den vad han bröt iaf!

Senast redigerad av en moderator:
jag tycker att Simon Dumounts plattlandning i teddybear crisis är ganska så rå. där flyger han 30 meter till plattlandning, å då är de inte lite över landningen.. men han klarade sig med lite små skador tror jag.. nån som hittat de på klipp?

plattlandning? hmm vad jag vet så landade han i en uppförsbacke :) dersk spong flyger bra långt han med och landar i en vägg

jeppenator sa:
jag tycker att Simon Dumounts plattlandning i teddybear crisis är ganska så rå. där flyger han 30 meter till plattlandning, å då är de inte lite över landningen.. men han klarade sig med lite små skador tror jag.. nån som hittat de på klipp?
nädu det var riktigt rejäla grejjer han drog på sig efter det där! egentligen så skulle han ju ha dött, men an landade tydligen på ett väldigt "lyckligt" vis, om dumont inte hade vart så fit så skulle han aldrig klarat de där!

Hjalle_S sa:
jeppenator sa:
nädu det var riktigt rejäla grejjer han drog på sig efter det där! egentligen så skulle han ju ha dött, men an landade tydligen på ett väldigt "lyckligt" vis, om dumont inte hade vart så fit så skulle han aldrig klarat de där!
Nån som vet vad Dumont fick för skador..?

Sjogras sa:
Hjalle_S sa:
jeppenator sa:
Nån som vet vad Dumont fick för skador..?
two broken legs?

har på datan interviju o a. han bryter "magen eller mellangärdet på tre ställen och en massa grejer

Jag skulle vilja uttrycka mig såhär: Vem har egentligen inte sett det här förrut?

wilson´s är värre än dumonts tycker jag. han landar ju u uppförs backe och typ studsar upp 1- 1.5 meter :S, hoppas men inte får vara med om nå mer sånt!:/ och ja fattar inte vad dumont höll på med?:S lite måste man vell tänka!

Nesh! Hör ni inte smällen när dumont landar lr?!
wilson landar ju i en stor, mjuk o pluffsig snöhög.
låter som dumont landar på en mysig ispist.

Smack.

när skedde det här egentligen?
känns ju som att han skulle ha vart borta ett tag

Senast ändrad:
aj fy fan vad ont det borde ha gjort ja hajka upp på väsjö när dom stängt för säsongen för att köra big jumpet då landade jag som tanner hall på chads gap ungeefär. inte lika stort då och ingen sw 9 mute men det va inte skönt.

youtube.com och sök på tanner hall chad´s gap fall

det är ju stor skillnad att landa platt och sen fortsätta neråt än att landa platt och att dte tar stopp, skadorna när det tar stopp är större!

jag tycker dumont's ser värre ut... den kanske inte är värre men...

JOn olsson om dumonts crash, tror iaf det är den crashen så börja inte whina.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Måste tyvärr raporter att även Simon Dumont blir borta 6-8 veckor på grund av 3 frakturer i bäckenet och inre
blödingar, han är OK under omständigheterna men ligger fortfarande på bevakning.
Vi skulle filma på ett 25m parkhopp med tow in men flög 30 meter förbi nollen, landade på de sista metrarna
på landngen och slog sig medvetslös...
Han säger att om läkarna tillåter så kommer han komma till sverige och dömma, så vi för önska han lycka
till.
Tanner opererades i morse och allt gick bra så han borde också vara tillbaka om ca 8-10 veckor..
Inte en bra vecka, varit på akuten 2 gånger, vi får nog börja ta det lungt med jätte hopp annars kommer vi
bli kortlivade, jag kan ju tillägga att Simon hade en enorm tur, det kunde gått riktigt riktigt illa...

Tillbaka
Topp