Världscupen i Åre samtidigt som skidtestarhelgen?

JalonD

Medlem
God dagens!

Jag undrar hur det blir med skidtestarhelgen den 12-14 december i Åre nu när det är spikat att världscupen är flyttad från Frankrike till Åre? Med tanke på att både storslalomen och slalomen kommer att gå så kommer mestadels ut av vm8:ans backar vara avstängda...

Senast ändrad:
Nej, alla tävlingar går i nedre delen av Störtloppet, en backe som nästan alltid är avstängd för träning och tävling. Inga korsningar, avspärrningar. Gästrappet är öppet för åkning. Lundsrappet har för lite snö. Samma sak med övriga backar i systemet från vad jag kan bedöma. Men jag jobbar inte på Skistar och har insikt i deras planer. Hamrebacken i Duved har varit bra nu i veckan, men jag skulle inte bli förvånad om dem främst blir reserverad för träning för wc-åkarna.

Håller sig vädret så kommer dom ju även kunna spruta upp mer snö och ev. öppna vm6 då dom lägger snö i stjärnbacken nu.

Men som sagt, tävlingarna hålls i störtloppet och där får man ju ändå oftast inte åka så man kommer nog inte märka av världscupen överdrivet mycket

edit: Det man kommer märka mest är väl alla som snakear kön med komradios på högsta volym :P

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp