VARNING för Garmont Randonnépjäxor - kvalité?

Sunk

Ny medlem
VARNING för Garmont Randonnépjäxor - kvalité?
Tänkte bara ta möjligheten att varna alla som står i funderartagen att köpa nya Garmont pjux till vintern.

Jag har tyvärr tråkiga erfarenheter av bristande kvalité (på high-performance pjäxor i 6000kr klassen), bristande kommunikation från Garmont och bristande respekt för kunder.

Köpte nya pjux för snart 3 år sedan, grymt sköna Endorphin, som helt enkelt motsvarande alla mina förväntningar....fram tills de efter ca 20-25 skiddagar gick sönder i niten som håller ihop skaf med sul-delen, 10 dagar senare även den andra skon. Garmont tog tillbaka dem (då det var inom garanitiden) och satte dit ny nit, dock förstördes en vecka i gränsen då jag fick köra på hyrprylar. Frid och fröjd tänkte jag när pjuxen kom tillbaka förra hösten som nya - ca 25-30 dagar senare är skiten paj igen (ytterligare skiddagar förstörda). Och vad händer då? Garmont svarar genom Sport Conrad, trots att jag skickat till dem båda, att jag är för tung och därför har pjäxan pajat. Jag väger ca 100 pannor med skidprylar på och åker rätt hårt (dock inga feta dropp o liknande) men jag såg då ingen maxvikt när jag köpte dem och trodde väl aldrig att det skulle vara några problem med en så pass dyr sko. Kan även säga att jag pratat med skidpatrullen i Riksgränsen och de upplever samma problem som jag (trots att de väger betydligt mindre några av dem). När jag sen kontaktar dem igen och ifrågasätter deras svar så väljer de att inte svara alls på mina mail...tycker jag är väldigt dålig kundservice även om jag tydligen är en jobbig jävel;)

Tyvärr är mitt tålamod med Garmont över, för jag älskar komforten i skon och den är stabil (när den är hel) och kommer INTE att köpa några fler skor - förhoppningsvis behöver ingen av Er begå samma misstag.

Hör gärna av er om ni har vidare funderingar, jag lovar att svara.

Ha de!

Tillbaka
Topp