Vars finns bra snö vecka 2?

Snusmumrik1

Medlem
Hej hej!

Har en enorm skidabstinens, och jag kommer ha en vecka till övers i Januari, vecka 2. Är det nån som då vet vars man ska dra om man vill ha bra snö? Bor i Skellefteå, och kan därför inte tänka mig att fara längre än till Åre...
Vill inte de ska kosta för mycket, och vill ha mycket off-pist. Kittelfjäll skulle ju funka, men de verkar som att dom har lite dåligt med snö i början av Januari. Hemavan/tärnaby är också ett bra alternativ. Men jag vill ju som sagt hålla ner kostnaderna en smula.

Om någon ska nånstans i de norra fjällen i början av Januari, hör av er. Finns de nått gäng som har en plats över hoppas jag gärna in, bara jag får åka av mig litegrann.

Och om de finns någon som har ett hett tips, tell me.

Öppen för alla förslag, alla tips och all hjälp!

Johan

Dundret som ligger utanför Gällivare är ganska nice imo. Jag brukar var där från juldagen tills jullovet är slut och det är ofta ganska bra snö i skogen och i gammla D backen. Men för att komma till D backen så måsta man knalla lite men det är det värt.

Kollade deras hemsida, sant, det skulle inte vara helt fel... Har aldrig varit där, men har hört om det. För väl ta och hänga på skibumforumet ett tag, om det nu kan räknas som skibum att ragga upp logi i Gällivare =)

Senast ändrad:
De flesta skidanläggningar har väll snö då? här i sälen har vi riktigt mycket snö i alla fall... 60 centimeter nästan....
så här är det ju härligt

Tillbaka
Topp