nillen
Ny medlem
Vars hittar man Sveriges sämsta skidbacke?
sorligt nog finns det sämre!Little_Shredder sa:i lycksele hittar man den!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sorligt nog finns det sämre!Little_Shredder sa:i lycksele hittar man den!!
Kan inte hålla med till 100 %, Järvsö är fanimej rätt skaplig backe, åk till granberget i Dalarna så ska du få se på dåligt.millionaire-OG sa:
haha granberget är sämsta backen som finns!Korkskruvarn sa:Kan inte hålla med till 100 %, Järvsö är fanimej rätt skaplig backe, åk till granberget i Dalarna så ska du få se på dåligt.millionaire-OG sa:
Det där stack hårt inne i mitt hjärta.Korkskruvarn sa:Kan inte hålla med till 100 %, Järvsö är fanimej rätt skaplig backe, åk till granberget i Dalarna så ska du få se på dåligt.millionaire-OG sa:
Antar att du driver :b ..niclasv sa:luossavaarabacken i kiruna..
Bara jag som får lite öststatskänsla?Wippeh sa:såg att någon redan sagt backen i oskarström utanför halmstad. kanske 5 öppna dagar per säsong, replift och ruggigt dålig fallhöjd. Den får min röst.
Ha jag måste nog lägga min röst på Sjöbobacken.Rusty86 sa:jag har 2 heta kandidater, runner up på listan e kungsbygget, byggt på hallandsåsen, som för övrigt hyser vallåsens "skidanläggning" oxå, men kungsbygget är av en helt annan kaliber, betydligt mindre, betydligt smalare/kortare "backe/ar" och betydligt sletnare.
Den självklara vinnaren är skidbacken i sjöbo, oran har jag för mig den heter,
dom stoltserar med att ha hållt danska och gotländska mästerskapen i backhoppning på 60 talet i deras 25 meters backe!!
platsen som sveriges sämsta skidbacke förtjänar den därför att redan då behövde dom importera snö från snösäkra småland för att kunna hålla öppet, och idag har dom införskaffat en minde snökanon, dock behöver det som bekant va minusgrader för att detta ska fungera.
http://www.sjobo.se/upload/Förvaltn...kument/Sjobomagasinet-nr3-2007-lagupplost.pdf
Yesbox!Geertsen sa:Ullaredsbacken - Halland
replift, nästan aldrig snö och taggtråd för att man inte ska trilla ner i en bäck.
Varför skulle bussen vara eldriven?Blackriverpaint sa:När kom folkabussarna med eldrift?howlin_jonas sa:Måste pusha för Svartbäcksmåla utanför Nybro i mörkaste småland
Sjukt att det fanns med i Freerides databas!!
Fattar dock inte hur fan dom kan få ut 3 nedfarter och 700 meter pist på den här plätten, är väl ifall man räknar med pulkabacken då.
Liften drivs av en gammal folkabuss-motor,går ca 60 cm över marken och är totalt livsfarlig. Den har delat ett och annat ben på mitten vill jag lova.
Är man intresserad av längdskidåkning kanske man kan överväga en säsong, tror dom hade öppet en vecka förra året![]()
Livsfarlig lift....har du funderat pà skidskola?
Nog att det inte är världens bästa backe......men du verkar ju inte ha sà bra koll heller sà det kanske passar.
tandådalens främsta backe är oftast isig på grund av att tandådalen har ett mål att öppna först av alla i sverige. och då blir inte underlaget speciellt bra när det endast är sprutsnö och regn som ligger i backen.Blackriverpaint sa:Jag är dock förvànad att ingen nämnt Skistar, Tandàdalens huvudbacke. Den som ligger intill halfpipen. Det är i min mening sveriges absolut sämsta backe. Att ett företag som Skistar med nästintill obegränsade resurser inte kan fà till denna backe utan att göra den mer isig än en nyspolad hockeyrink är fanimej otroligt. Och detta är fallet 3 säsonger av fyra. Kan ingen skicka ett mejl till dom jäkla pajaserna pà snösprutningen där o informera om att det gàr inte spruta snö i PLUSGRADER!
My fifty cent.
säger ju det, finns inget värre :Dholger321 sa:Ort: Eskilstuna
Landskap: Södermanland
Län: Södermanlands
Högsta punkt:
Fallhöjd: 37
Liftar totalt: 1
Stolliftar: 0
Släpliftar: 1
Liftkapacitet: 700
Antal nedfarter: 1
Svarta pister: 0
Röda pister: 0
Blå pister: 0
Gröna pister: 1
Nedfarter med konstsnö: 1
Belysta nedfarter: 1
Längsta nedfart: 80
Inte för att vara petig. Men det går faktiskt att spruta snö i plusgrader. vid 25%sixten17 sa:tandådalens främsta backe är oftast isig på grund av att tandådalen har ett mål att öppna först av alla i sverige. och då blir inte underlaget speciellt bra när det endast är sprutsnö och regn som ligger i backen.Blackriverpaint sa:Jag är dock förvànad att ingen nämnt Skistar, Tandàdalens huvudbacke. Den som ligger intill halfpipen. Det är i min mening sveriges absolut sämsta backe. Att ett företag som Skistar med nästintill obegränsade resurser inte kan fà till denna backe utan att göra den mer isig än en nyspolad hockeyrink är fanimej otroligt. Och detta är fallet 3 säsonger av fyra. Kan ingen skicka ett mejl till dom jäkla pajaserna pà snösprutningen där o informera om att det gàr inte spruta snö i PLUSGRADER!
My fifty cent.
snacka inte bajs om frestabacken, den e grym!Qaktuz sa:Pulkabacken i Fresta!
Är du från liden?? :Orosenperla sa:Vättaberget i Liden. En kort svart backe som man är nere på 2 sekunder (om ens det... ) , och en sämst röd backe med en kulle som ett "big jump" som alla Lidenbor säger. Tyvärr ingen potential alls för medelpadsborna. Eller jo.. de KANSKE får konst snö till säsong 09 (efter 5 års planering :I) Även så har Sundsvalls komun sagt upp avtalet med vättaberget så att det leds ideellt nu. Haha. Backen måste lida med usa:s finanskris :S
Högsta punkt: 207
Fallhöjd: 133
Liftar totalt: 2
Stolliftar: 0
Släpliftar: 2
Liftkapacitet:
Antal nedfarter: 3
Svarta pister: 1
Röda pister: 1
föret har inte med snösprutningen att göra, dom balkar backen så den ska hålla för alpin träning/tävling. balkningen går ut på att man vattnar snön så den fryser å blir riktigt hård!FIDDE3 sa:Inte för att vara petig. Men det går faktiskt att spruta snö i plusgrader. vid 25%sixten17 sa:tandådalens främsta backe är oftast isig på grund av att tandådalen har ett mål att öppna först av alla i sverige. och då blir inte underlaget speciellt bra när det endast är sprutsnö och regn som ligger i backen.Blackriverpaint sa:Jag är dock förvànad att ingen nämnt Skistar, Tandàdalens huvudbacke. Den som ligger intill halfpipen. Det är i min mening sveriges absolut sämsta backe. Att ett företag som Skistar med nästintill obegränsade resurser inte kan fà till denna backe utan att göra den mer isig än en nyspolad hockeyrink är fanimej otroligt. Och detta är fallet 3 säsonger av fyra. Kan ingen skicka ett mejl till dom jäkla pajaserna pà snösprutningen där o informera om att det gàr inte spruta snö i PLUSGRADER!
My fifty cent.
luftfuktighet så går det att spruta snö vid +2 grader. Nu är det aldrig så låg luftfuktighet. Men skulle bara tillägga det! =)
Ullared FTW!!!Heddious sa:Yesbox!Geertsen sa:Ullaredsbacken - Halland
replift, nästan aldrig snö och taggtråd för att man inte ska trilla ner i en bäck.
Ullared har allt. Till och med en slalombacke, som den så fint kallas.